ترفند ثروتمند عربستانی برای گرفتن مصونیت دیپلماتیک

ترفند ثروتمند عربستانی برای گرفتن مصونیت دیپلماتیک
سه شنبه 19 آبان 1394 - 12:06

العالم - به نوشته یک روزنامه انگلیسی یکی از ثروتمندان برجسته سعودی پس از انتخاب به عنوان نماینده دیپلماتیک کشور سنت لوسیا درحوزه دریای کارائیب به مصونیت دیپلماتیک درانگلیس دست یافته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه " دیلی تلگراف" نوشت که نام " ولید الجفالی " ثروتمند سعودی در فهرست دیپلمات ها درلندن به عنوان نماینده دائم سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) آمده است.

براساس این گزارش هیچ سندی دال براینکه الجفالی درنشست های سازمان بین المللی دریانوردی شرکت می کند یا اینکه شایستگی های معروفی در زمینه قانون دریایی دارد، وجود ندارد.

دولت سنت لوسیا از ارائه اطلاعات درباره ساعاتی که وی درهفته در دفتر نمایندگی اش در لندن می گذارند، خودداری می کند.

نام الجفالی اولین بار سپتامبر 2014 در این فهرست دیپلماتیک در انگلیس ظاهر شد.

قانون بین المللی به کشورها اجازه می دهد که افرادی را که تابعیت خارجی دارند، به عنوان دیپلمات هایی به نمایندگی از سوی خود انتخاب کنند، علیرغم اینکه این ، اقدامی غیرمعمول و در زمینه دیپلماتیک ، بسیار نادر است.

به نوشته دیلی تلگراف ، دولت سنت لوسیا از پاسخ دادن به سوال های این روزنامه خودداری و اعلام کرده است که تمایلی ندارد که هیچ توضیح رسمی دراین باره ارائه دهد.

سنت لوسیا (نیز سن لوشیا) (به انگلیسی: Saint Lucia) یک کشور جزیره‌ای کوچک در دریای کارائیب و در آستانه اقیانوس اطلس است که در جنوب جزیرهٔ مارتینیک از مستملکات ماوراء بحار فرانسه و شمال کشور سنت وینسنت و گرنادین قرار دارد.

این کشور در سال ۱۹۷۹ از بریتانیا استقلال یافت. این کشور یک حکومت پادشاهی مشروطه دارد و ملکه الیزابت دوم ریاست کشور را بر عهده دارد.

پربیننده ترین خبرها