واکنش مرجعیت عراق به درگیری‌های طوزخورماتو

واکنش مرجعیت عراق به درگیری‌های طوزخورماتو
جمعه 22 آبان 1394 - 20:53

العالم - مرجعیت دینی عراق، روز جمعه، درگیری میان نیروهای پیشمرگه و بسیج مردمی در طوزخورماتو را مایۀ تأسف دانست و هماهنگی بیشتر میان نیروها را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید "احمد الصافی" نمایندۀ آیت الله سیستانی، در خطبۀ نماز جمعۀ امروزِ کربلا که در حرم امام حسین علیه السلام برگزار شد، اظهار داشت: از نیروهای امنیتی، ارتش، پلیس فدرال، داوطلبان، مبارزان عشایر و پیشمرگه می خواهیم در جنگ های آینده، هماهنگی و همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا پیروزی های تازه ای حاصل و مناطق دیگری آزاد شود تا پیروزی نهایی با بیرون راندن تروریست ها و برچیدنِ خطرِ آن ها از کشور تحقق یابد.

خطیب جمعۀ کربلا، ضمن تجلیل از پیروزی های نیروهای پیشمرگه در سنجار، برخوردهای به وجود آمده در طوزخورماتو را غیرقابل توجیه و مایۀ تأسف دانست و ابراز امیدواری کرد عقلای هر دو نیروی پیشمرگه و بسیج مردمی، به این برخوردها پایان داده و سلاح های خود را به سمت دشمن مشترک که تروریست های داعش هستند، نشانه روند.

سید احمد الصافی، تروریسم ِ داعش را بزرگ ترین چالش کشور در عراق خواند و بر ضرورت بسیج کردن همه امکانات و نیروها برای مقابله با این چالش تاکید کرد.

یادآور می شود در درگیری دیروز(پنجشنبه) بین پیشمرگان کرد و نیروهای بسیج مردمی در جاده بین کرکوک و بغداد، هفت نفر کشته شدند.

منابع غربی مدعی شدند که این درگیری ها نشان دهنده افزایش اختلاف بین این دو نیرو است که با یکدیگر برضد گروه تکفیری صهیونیستی داعش متحد شده اند.

شلال عبدالبابان معاون بخشدار طوزخورماتو گفت در این درگیری ها هفت نفر کشته و 22 نفر دیگر از جمله شماری غیرنظامی زخمی شدند.

وی افزود حدود چهل نفر از نیروهای دوطرف نیز به علت نقش داشتن در این درگیری ها بازداشت شدند.

محمدرضا کوثر رئیس کمیته امنیت محلی گفت افراد مسلح دوطرف در ساختمان های شهر طوزخورماتو سنگر گرفتند و در درگیری با یکدیگر از تیربار و راکت انداز استفاده کردند.

وی افزود، به علت این خشونت ها در شهر طوزخورماتو ممنوعیت رفت و آمد اعلام شد. اما به گفته عبدالبابان، درگیری ها شامگاه پنج شنبه متوقف شد.

پیش از این نیز تنش هایی بین دوطرف روی داده بود ولی این نخستین باری ا ست که در درگیری بین آنها افرادی کشته می شوند.

درگیری ها صبح روز پنج شنبه و پس از خودداری یک واحد گشتی نیروی بسیج مردمی از توقف در ایست بازرسی نیروهای کرد در جنوب شهر طوزخورماتو آغاز شد. اما فرماندهان بسیج مردمی می گویند نیروهایشان بی دلیل هدف حمله نیروهای پیشمرگ قرار گرفتند. 26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها