هجوم گرگ‌های خاکستریِ ترکیه به روسیه

هجوم گرگ‌های خاکستریِ ترکیه به روسیه
دوشنبه 16 آذر 1394 - 22:02

تصویر منتشرشده در شبکه‌های ارتباط اجتماعی از مشارکت 3 تن از اعضای سازمان قومی افراطی "گرگ‌های خاکستری" در محاصره جزیرۀ کریمۀ روسیه از سمت اوکراین منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این تصویر که در آن سه مرد با انگشتهای خود علامت "گرگهای خاکستری" را نشان می دهند، از سوی لینور اسلاموف فرمانده عملیات محاصره شبه جزیره کریمه منتشر شده است. وی در یادداشت خود در زیر این تصویر آورده است: " شرکای ترک ما از سازمان گرگهای خاکستری در این محاصره با ما مشارکت می کنند. حلقه محاصره تنگ تر می شود".

نشان سازمان افراطی گرگ های خاکستری ترکیه

گفتنی است که گرگهای خاکستری یک سازمان ترک قومی افراطی است که در اواخر دهه نود قرن گذشته با ابتکار الپ ارسلان تورکش و با نظارت حزب جنبش قومی تشکیل شد. این سازمان در دهه هفتاد دست به اقدامات خونین و خشن زد و در  برهه ای از زمان، یک سازمان تروریستی به شمار آمد و به نظر می رسد که بار دیگر در مسیر آغاز اقدامات تروریستی قرار دارد.

شبکه "سی ان ان ترک" یک نوار ویدئویی از فرمانده گروه مسلحی که به سمت دو خلبان هواپیمای روسی سو-24 تیراندازی کرد، منتشر کرد. این شخص آلپ ارسلان جیلیک یکی از اعضای سازمان افراطی گرگهای خاکستری و پسر شهردار سابق یکی از شهرهای ترکیه است.

در ماه سپتامبر گذشته نیز احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه در آنکارا به زیارت قبر الپ ارسلان تورکش بنیانگذار سازمان گرگهای خاکستری و حزب جنبش قومی رفت.

نخست وزیر ترکیه بر سر قبر بنیانگذار جنبش افراطی گرگ های خاکستری

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها