اعتراض نتانیاهو به اظهارات وزیرخارجه سوئد

اعتراض نتانیاهو به اظهارات وزیرخارجه سوئد
سه شنبه 17 آذر 1394 - 14:56

بنیامین نتانیاهو در تماسی با نخست وزیر سوئد به اظهارات وزیر خارجه این کشور درباره "اعدام میدانی شهادت طلبان در فلسطین اشغالی" اعتراض کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که ریاست حزب لیکود را به عهده دارد، در نشستی با این حزب تاکید کرد که با همتای سوئدی خود تماس گرفته و به اظهارات "مارگوت والستروم" وزیر خارجه سوئد اعتراض کرد.

نتانیاهو از پاسخِ نخست وزیر سوئد یا زمان این تماس، حرفی به میان نیاورد.

وزیر خارجه سوئد، روز جمعه در جلسه ای در پارلمان سوئد گفت: "فکر می کنم آن چه اتفاق می افتد، وحشتناک است و نباید اتفاق بیفتد؛ (اسرائیل) حق دارد از خود دفاع کند، اما واکنش (اسرائیل) نباید قتل، خارج از چارچوب قانون باشد."

وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه ای در واکنش به اظهارات وزیر خارجه سوئد مدعی شد: "این گونه اظهارات نادرست و غیرمسؤولانه، موجب حمایت از تروریسم می شود."

این نخستین بار نیست که روابط رژیم صهیونیستی و سوئد تیره می شود؛ پیش از این نیز در ماه نوامبر گذشته، رژیم صهیونیستی از وزیر خارجه سوئد انتقاد کرده بود. وزیر خارجه سوئد در آن زمان درباره حملات تروریستی در پاریس گفت: "آن چه (در پاریس) اتفاق افتاد، اوضاع در خاورمیانه را به یاد می آورد و فلسطینی ها را به ذهن می آورد که آینده ای ندارند و ناچارند یا وضع اسف بارِ خود را بپذیرند یا به خشونت متوسل شوند."

رژیم صهیونیستی قبل از آن نیز در اواخر سال گذشتۀ میلادی به سبب به رسمیت شناختن دولت فلسطین، با سوئد دچار اختلاف شد.

26

پربیننده ترین خبرها