ترکیه بیش از هزار بار حریم هوایی یونان را نقض کرده است

ترکیه بیش از هزار بار حریم هوایی یونان را نقض کرده است
شنبه 21 آذر 1394 - 15:03

در پی نقض حریم هوایی یونان توسط دو جنگندۀ اف – 16 ترکیه، جنگنده های یونان آن ها را بیرون راندند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی اکسپرس روز جمعه در وبگاه خود نوشت که هواپیماهای ترکیه، بارها حریم هوایی یونان را نقض کرده است، اما این بار، جنگنده های یونانی این هواپیماها را به ترک حریم هوایی یونان واداشتند.

به نوشتۀ این روزنامه، اخراج جنگنده های ترکیه از حریم هوایی یونان، پس از آن صورت می گیرد که ترکیه، یک هواپیمای سوخوی روسیه را به این بهانه که در حریم هوایی ترکیه بود، در آسمان سوریه سرنگون کرد.

ستاد کل نیروهای ترکیه، تاکید کرد که رادارهای یونان دو جنگندۀ اف – 16 ترکیه را هنگام عبور از آسمان منطقه ای در دریای اژه، شناسایی کرده و در کانون توجه قرار دادند.

بر اساس اعلام دولت یونان، ترکیه، طی سال جاری، 1233 بار حریم هوایی یونان را نقض کرده است.
ترکیه در توجیه نقض حریم هوایی یونان، می گوید که حریم 10 مایلی اطرافِ جزیره های یونانی را به رسمیت نمی شناسد.

ستاد کل نیروهای ترکیه با انتشار بیانیه ای در این زمینه اعلام کرد: جنگنده های ما در حال انجام ماموریت آموزشی بر فراز آب های بی طرف بود.. اما هنگام اجرای این ماموریت، دو جنگندۀ اف – 16 یونانی، جنگنده های ما را تعقیب کردند و به مدت سه دقیقه و چهل ثانیه آن ها را در کانون رادار خود قرار دادند.

این روزنامه انگلیسی تاکید کرد که موارد نقض حریم هوایی یونان توسط هواپیماهای ترکیه در سال جاری میلادی، به نسبت سال گذشته، بیشتر شده است.

آلکسیس سیپراس نخست وزیر یونان، ماه گذشته از ترکیه به سبب نقض حریم هوایی یونان انتقاد کرد و این کار ترکیه را شرم آور و باورنکردنی خواند و در پستی طنزآمیز در تویتر نوشت: خوشبختانه خلبان های ما از رحم و مروتی که شما با روس ها داشتید، برخوردار نیستند!

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها