"حمله به شیعیان نیجریه، نسل‌کشی است"

دوشنبه 23 آذر 1394 - 18:54

گردان‌های اهل الحق عراق، کشتار شیعیان در نیجریه را «نسل‌کشی و پاکسازی نژادی» و تلاش برای نابودی بخشی مهم از اهالی این کشور آفریقایی توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دبیرخانه مقاومت اسلامی " گردان های اهل الحق " روز دوشنبه دربیانیه ای اعلام کرد: در برهه اخیر، تعرض ها و اقدامات جنایتکارانه علیه پیروان اهل بیت علیهم السلام در نیجریه به شکلی قابل توجه افزایش یافته و به حدی رسیده که نیروهای دولتی این کشور هم در هجوم به مقر رهبر شیعیان، ده ها نفر را کشتند یا مجروح کردند.

پایگاه السومریه در گزارشی نوشت: گردان های اهل الحق در این بیانیه، اقدامات فجیع و خشونت بارعلیه شیعیان در نیجریه را که از آن به عنوان پاکسازی نژادی یاد شده، محکوم و تاکید کرد که سرنوشت شیخ ابراهیم الزکزاکی رهبر جنبش اسلامی درنیجریه همچنان نامعلوم است.

براساس بیانیه دبیرخانه مقاومت اسلامی گردان های اهل الحق، درشرایطی که نیروهای دولتی نیجریه با گروه های تروریستی علیه مردم همراه شده اند، شمار زیادی از شهروندان بی دفاع امروزه با خطر مرگ و بازداشت روبرو هستند.

دراین بیانیه آمده است آنچه در نیجریه روی می دهد، با همه ارزش های انسانی و با اصل احترام به عقاید مغایر و به منزله مشروعیت بخشیدن به کشتار بر اساس دین و هویت است.

گردان های اهل الحق تاکید کرد: ادامه سکوت آشکار وتاسف بار جامعه بین الملل در قبال رویدادهای نیجریه، تاکیدی بر نبود عدالت و معیارهای دوگانه است که حکام غربی در تعامل با حوادث جهان در پیش گرفته اند.

این گروه عراقی از جامعه بین الملل، سازمان ملل متحد و سازمان های حقوق بشر خواست به وظیفه خود در حفظ حقوق و آزادی ها برای قشر مهمی از اقشار جامعه اسلامی درنیجریه و توقف تجاوزهای مسئولان ظالم عمل کنند و عاملان این حملات را بازخواست و مجازات نمایند.

درهمین حال، مقتدا صدر رهبر گروه صدر نیز از دولت نیجریه خواست که مکان "شیخ ابراهیم الزکزاکی" را پیدا و وی را آزاد کند و ابهامات مربوط به حادثه تعرض به وی را برطرف نماید.

مقتدا صدر از عراقی ها خواست که روز جمعه آینده با برگزاری تظاهرات و در دست گرفتن عکس های الزکزاکی، در حمایت از وی به خیابانها بیایند.

نیروهای امنیتی نیجریه روز گذشته به منزل شیخ ابراهیم الزکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه یورش بردند و وی را دستگیر کردند.

نیروهای ارتش نیجریه بعد از دستگیری الزکزاکی ، منزل وی را به آتش کشیدند و بخش هایی از آن را تخریب کردند و به ‌سوی حاضران در منزل تیراندازی کردند که طی آن چند نفر شهید و زخمی شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها