پیشنهاد کاهش بودجه کردستان عراق رد شد

پیشنهاد کاهش بودجه کردستان عراق رد شد
پنج‌شنبه 26 آذر 1394 - 14:40

نماینده مجلس عراق، نادیده گرفتن پیشنهاد کاهش سهمیه منطقه کردستان از بودجه کل این کشور را "مصیبتی بزرگ" خواند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حیدر المولی عضو فراکسیون دولت قانون مجلس نمایندگان عراق گفت: نادیده گرفتن پیشنهاد کاهش سهمیه منطقه کردستان عراق از بودجه کل کشور از 17 درصد به 13 درصد "مصیبتی بزرگ" است.
سومریه نیوز پنجشنبه به نقل از المولی نوشت: اختصاص 17 درصد از بودجه کل کشور به منطقه کردستان و نادیده گرفتن پیشنهاد اختصاص 13 درصد به این منطقه ظلم و بی عدالتی در حق مردم عراق خصوصاً ساکنین استان های جنوبی است.
المولی افزود: منطقه کردستان در حالی 17 درصد از بودجه کل کشور را به دست آورده است که استان های نفت خیز عراق خصوصاً بصره و میسان حق عادلانه خود را از بودجه دریافت نمی کنند در حالی که این استان ها جمعیت زیادی دارند، تولید کننده نفت هستند و فداکارهای بسیاری کرده اند و خون های زیادی داده اند.

نماینده مجلس عراق تاکید کرد: منطقه کردستان عراق روزانه 950 هزار بشکه نفت صادر می کند و از فروش غیرقانونی نفت هیچ پولی به دولت مرکزی (بغداد) نمی دهد.
مجلس نمایندگان عراق دیروز چهارشنبه لایحه بودجه سال 2016 را به ارزش 105 تریلیون دینار (حدود 87 میلیارد و 470 میلیون دلار آمریکا) تصویب کرد که همچون گذشته 17 درصد از بودجه را به منطقه کردستان این کشور اختصاص داد.
نرخ کسری بودجه سال 2016 بیش از 24 تریلیون دینار (نزدیک به 20 میلیارد دلار آمریکا) است.
حنان الفتلاوی عضو فراکسیون "اراده" مجلس نمایندگان عراق از اینکه فقط 18 نماینده به پیشنهاد کاهش سهمیه منطقه کردستان از بودجه کل کشور رأی مثبت دادند، ابراز تأسف کرد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها