پرچم اقلیم کردستان دردیدار رسمی بارزانی از ترکیه!

پرچم اقلیم کردستان دردیدار رسمی بارزانی از ترکیه!
چهارشنبه 18 آذر 1394 - 18:11

العالم - معاون وزیر امور خارجه ترکیه، امروز ( چهارشنبه ) در شرایطی از مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در آنکارا استقبال کرد که درسالن تشریفات برای نخستین بار پرچم اقلیم کردستان روی میز میان طرفین قرار گرفته بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق ظهر امروز در سفری رسمی و با هدف مذاکره با مسئولان ترکیه درباره آخرین تحولات منطقه وارد آنکارا پایتخت شد و از سوی فریدون اوغلو معاون وزیر خارجه ترکیه مورد استقبال قرار گرفت.

به گفته منابع آگاه بارزانی قرار است که با مسئولان بلندپایه دولت ترکیه درباره آخرین تحولات منطقه و عراق رایزنی و تبادل نظر کند.

مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق و " حیدرالعبادی " نخست وزیرعراق دیروز(سه شنبه) درتماس تلفنی بر اهمیت یکپارچه شدن موضع عراقی ها در قبال عقب نشینی فوری نیروهای ترکیه از خاک عراق تاکید کردند و بارزانی دراین گفتگو اعلام کرد که " حاکمیت عراق خط قرمز" است.

ورود حدود 120 نظامی ترکیه به خاک عراق در روزهای گذشته بدون اطلاع و هماهنگی با مسئولان دولت مرکزی عراق، به تنش در روابط عراق و ترکیه منجر شده و با محکومیت محافل سیاسی و مردمی عراقی مواجه شده است.

پربیننده ترین خبرها