امارات آدمکش کلمبیایی به یمن آورده است+فیلم

شنبه 28 آذر 1394 - 22:53

العالم - دو افسر سابق ارتش کلمبیا فاش کردند که امارات به دنبال تلفات شدید نیروهایش در تجاوز به یمن در یک برنامه سری دهها مزدور از کلمبیا برای جنگیدن در یمن استخدام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، با وجود آنکه مقام های عربستان و امارات برنامه جذب مزدوران کلمبیایی برای کمک به تجاوز در یمن را تکذیب می کنند؛  اکنون دو افسربازنشسته و یک کارشناس امنیتی فاش کردند که امارات درعملیاتی محرمانه و با صرف مبالغ هنگفت 300 مزدور کلمبیایی را برای جنگیدن در یمن استخدام کرده است.

افسران سابق ارتش کلمبیا فاش کردند که برنامه جذب  هشت هزار و 200 افسر و سرباز مزدور توسط اماراتی ها با عنوان نیروی امنیتی و حفاظتی پیش بینی شده بود، اما بسیاری از آنان پیشنهاد جنگیدن در یمن را مخالف توافق اولیه دانسته و منصرف شدند و نزدیک به 300 نفر با پیشنهادهای مالی قابل توجه اماراتی ها وسوسه شده و به یمن اعزام شدند.

امارات در ماه گذشته (نوامبر) پس از کشته شدن 30 نظامی این کشور در یمن، برای متقاعد کردن مزدوران کلمبیایی به جنگ با ارتش و نیروهای مردمی یمن، به ازای هر روز درگیری 120 دلار اضافه به همراه دستمزد اصلی ماهیانه سه هزار و 300 دلار به کلمبیایی ها پرداخت می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بوگوتا پایتخت کلمبیا، امارات همچنین به این نیروها مبالغ هنگفتی برای آموزش نیروهای خود پرداخت کرده است.

" جان مارولندا " کارشناس نظامی کلمبایی گفت: تعداد بسیاری از نظامیان بازنشسته کلمبایی در چارچوب شرکت های امنیتی برای جنگیدن در خاورمیانه به کار گرفته شده اند و تقاضاهای متعددی برای جذب کلمبیایی ها از جانب امارات، عربستان ، قطر و دیگر کشورها ارائه شده است.

منابع آگاه فاش کردند که تمایل امارات برای جذب مزدوران کلمبایی به دلیل پایین بودن سطح تجربه جنگندگی نیروهای اماراتی است و تصمیم دارند از سالها تجربه جنگی نیروهای نظامی بازنشسته کلمبیا استفاده می کنند.

ابوظبی از نظامیان پیشین کلمبیا که تجربه مبارزه با گروه های شورشی و قاچاقچیان مواد مخدر را دارند، خواسته که با توجه به تجربه کم نظامیان اماراتی به نیروهای ارتش این کشور کمک کنند.

یک افسر پیشین ارتش کلمبیا در بوگوتا به خبرگزاری فرانسه گفت: نیروهای کلمبیایی مهارت زیادی در جنگ های چریکی و نیز درگیری با گروه های غیرقانونی و تبهکار دارند.

اغلب شرکت های امنیتی جهان از نظامیان کلمبیایی در مناطق ناامن و ناآرام جهان که کانون جنگ و درگیری است، نظیر عراق، افغانستان و سودان استفاده می کنند.

این افسر پیشین ارتش کلمبیا با بیان اینکه نظامیان این کشور در ابتدا با هدف اجرای ماموریت های امنیتی و محافظتی به امارات اعزام شده اند، افزود: امارات از آغاز سال 2010 شروع به استفاده از نظامیان کلمبیایی برای تشکیل نیروهای ویژه ای در شهرک نظامی زاید کرده است.

در حمله موشکی هفته گذشته ارتش و نیروهای مردمی یمن به ساختمان ستاد فرماندهی عملیات ائتلاف ضد یمن در باب المندب، 169 نظامی ائتلاف عربی مهاجم به یمن به فرماندهی عربستان، کشته شدند.

عربستان و 9 کشور عربی دیگر با حمایت انگلیس و آمریکا از ششم فروردین 94 ، حملات هوایی و دریایی علیه یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تأسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مسکونی مردم این کشور را بمباران و منهدم کرده اند.

براساس گزارش سازمان ملل متحد در جریان درگیری های یمن، تاکنون قریب به پنج هزار و 700 تن از غیرنظامیان یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و حدود 32 هزار تن دیگر مجروح شده اند.

گزارش سازمان ملل مؤید آن است که از ماه مارس گذشته تاکنون روزانه بطور میانگین 153 نفر در جریان درگیری های یمن کشته و یا زخمی شده اند.

پربیننده ترین خبرها