شهادت 19 دانش آموز در انتفاضه قدس

شهادت 19 دانش آموز در  انتفاضه قدس
سه شنبه 1 دی 1394 - 08:13

وزارت آموزش و پرورش فلسطین امروز دوشنبه از شهادت 19 دانش آموز فلسطینی در جریان انتفاضه قدس و بازداشت بیش از 100 دانش آموز دیگر خبر داد و اعلام کرد که در طول این انتفاضه بیش از 7 هزار فرصت تحصیلی نوجوانان فلسطینی از بین رفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت آموزش و پرورش فلسطین از تمامی موسسات حقوقی و بشر دوستانه خواست که رژیم اشغالگر قدس را برای توقف تجاوزات بی وقفه خود علیه بخش آموزشی تحت فشار قرار داده و زمینه افشای اقدامات جنایتکارانه این رژیم و اطلاع رسانی درباره آنها از طریق رسانه های گروهی فلسطینی و بین المللی و کانال های سیاسی و دیپلماتیک را فراهم سازند.

این وزارتخانه در گزارشی درباره تجاوزات رژیم اشغالگر قدس طی ماه های اکتبر و نوامبر گذشته به استان های مختلف فلسطینی آورده است که در جریان این تجاوزات صهیونست ها 19 دانش آموز و یک کارمند وزارت آموزش و پرورش شهید شده اند.

در این گزارش درباره مجروحان تجاوزات صهیونیست ها هم آمده است که در جریان حملات دو ماه گذشته صهیونیست ها به فلسطینیان 462 دانش آموز و 33 معلم در اثر اصابت گلوله های جنگی و مشقی و یا ضرب و شتم شدید و نیز پرتاب گاز اشک آور زخمی شده اند.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی در ماه های اکتبر و نوامبر گذشته 102 دانش آموز فلسطینی و 9 معلم را بازداشت کرده است و همچنان به بازداشت 17 معلم و 21 دانش آموز در بازداشتگاه های خود ادامه می دهد.

در بخش دیگری از این گزارش درباره حملات صورت گرفته علیه مدارس و دانش آموزان آمده است که در دو ماه گذشته 45 مدرسه مورد حمله قرار گرفته اند که این مساله مانع از حضور به موقع 220 معلم در سر کلاس های درس و از بین رفتن فرصت استفاده از 803 کلاس درسی شده است.

در این مدت 18 مدرسه در معرض 20 مورد حمله قرار گرفته و به صورت جزئی تعطیل شده اند که در نتیجه آن 570 کلاس درس تعطیل شده است. علاوه بر این 73 مدرسه نیز به خاطر حملات صورت گرفته به مدت 75 روز تحصیلی تعطیل شده اند و 6106 کلاس درس تعطیل شده است.

مرکزاطلاع رسانی فلسطین به نقل از گزارش وزارت آموزش و پرورش درباره تجاوزات صورت گرفته به بخش های آموزشی در ماه های اکتبر و نوامبر اعلام کرد که 27 مدرسه 45 بار در معرض حملاتی مانند ضرب و شتم شدید معلمان و دانش آموزان، حمله به کلاس های درس، استفاده از گاز اشک آور و بمب های صوتی، پاشیدن فاضلاب و شلیک گلوله های جنگی و مشقی به سمت مدارس و کلاس های درس قرار گرفته اند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی برای یک مهد کودک در شهر اریحا هم اخطاریه تعطیلی صادر کرده است.

در این گزارش تاکید شده است که اقدامات و تجاوزات رژیم صهیونیستی مانند بستن ایست های بازرسی و حملات به مدارس باعث تاخیر حضور معلمان در کلاس های درس و تعطیلی مدارس شده است که در نتیجه آن در کل 7479 کلاس درس تعطیل شده است.

پربیننده ترین خبرها