مرگ علوش خروج عناصر مسلح از جنوب دمشق را متوقف کرد

يکشنبه 6 دی 1394 - 14:45

ریف دمشق( العالم) - با کشته شدن رهبر جیش الاسلام در حمله هواپیماهای سوریه ای، اجرای توافق خروج افراد مسلح از منطقه القدم، الحجر الاسود و اردوگاه الیرموک واقع در جنوب دمشق متوقف شد.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، زهران علوش رهبر گروه تروریستی جیش الاسلام و گروه وی مسئول تامین امنیت اتوبوسهای حامل افراد مسلح ازمناطق تحت تسلط  داعش  به خارج از پایتخت بودند.

کشته شدن زهران علوش درروز شنبه این هفته بر فعالیتهای میدانی جنوب دمشق سایه افکنده ؛ و اتوبوسهایی که قرار بود افراد مسلح داعش و گروههای دیگر را خارج کنند پس ازتوقف خروج افراد مسلح، از همانجایی که آمده بودند، خالی بازگشتند و اجرای توافق مسکوت ماند.

"ابوکفاح غازی" رهبر الجبهه الشعبیه فرماندهی کل درگفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: بر اساس اطلاعاتی که به ما داده شده این توافق تا این لحظه اجرا نشده و بدون شک افراد مسلح دلیل اصلی آن هستند که شاید کشته شدن زهران علوش (از سران تروریستها) و برخی مشکلات داخلی  ناشی از تعیین مناطقی که باید بدان اعزام شوند یعنی مناطق شمالی را بهانه کرده اند.

وی گفت : من معتقدم در نهایت باید افراد مسلح از اطراف این اردوگاه خارج شوند.

" شیخ محمد العمری" رئیس کمیته آشتی ملی فلسطین نیز در گفت وگو با شبکه العالم بیان کرد: تاکنون 400 تا 500 فرد مسلح با خانواده هایشان خارج شده اند که بیشتر آنان نیز بیمار و زخمی بودند اما این ابتکارمبتنی بر خروج دست کم چهار تا پنج هزار عنصر گروههای مسلح ازمنطقه جنوبی القدم، العسالی و الحجر الاسود است.

این توافق مبتنی بر خروج افراد مسلح داعش و جبهه النصره ازمنطقه الحجرالاسود، القدم و اردوگاه الیرموک با سلاح های شخصی و تعیین تکلیف برای افرادی که می خواهند درمنطقه بمانند و هم چنین  تحویل مناطقی است که ارتش سوریه از آنجا عقب نشینی کرده اند.

گفتنی است تیم های مهندسی نظامی نیز در حال دریافت مهمات و سلاح های سنگین افراد مسلح هستند.

در صورت از سرگیری اجرای توافق؛ خطر داعش ازفاصله 4 کیلومتر در مرکز دمشق  به صدها کیلومتری دمشق در شمال سوریه منتقل خواهد شد.

با توقف اجرای این توافق ؛ مشکلات اهالی مناطق جنوبی دمشق همچنان وجود خواهد داشت زیرا آنها در انتظار بازگشت به خانه ها و مناطق خود هستند.

پربیننده ترین خبرها