توافق با خروج تروریست ها از غرب دمشق+فیلم

سه شنبه 10 آذر 1394 - 23:10

العالم - طبق توافق دولت سوریه و گروه های مسلح؛ حدود 150 فرد مسلح به همراه خانواده هایشان از منطقه قدسیا در غرب دمشق خارج شدند و به سوی شهر ادلب رفتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت آشتی ملی سوریه امروز سه شنبه اعلام کرد که برای پایان دادن به خونریزی، با گروه های مسلح برای خروج از منطقه قدسیا توافق کرد.

" احمد منیر" مشاور وزارت آشتی ملی سوریه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: توافق مربوط به خروج افراد مسلح از قدسیا قطعی است و این منطقه بار دیگر امنیت و آرامش را خواهد دید و دیگر شاهد درگیری های مسلحانه نخواهد بود.

دولت تلاش می کند منطقه الوعر شهر حمص را نیز از افراد مسلح تخلیه کند و توافقی برای خروج تدریجی آنها از این منطقه طی 3 مرحله حاصل شده است که در اولین مرحله گروهی از این افراد مسلح راهی شهر ادلب یا حومه شمالی شهر حماه خواهند شد افراد مسلحی که تعداد همه آنها 2 هزار نفر برآورد می شود.

این در حالیست که توافقی نیز برای تخلیه مناطق قدیمی شهر حمص از افراد مسلح حاصل و اجراء شد و با خروج افراد مسلح از منطقه الوعر، این شهر کاملاً از وجود آنها پاکسازی خواهد شد و فقط حومه شمالی شهر باقی خواهد ماند.

منیر در ادامه سخنان خود گفت: مراحل سه گانۀ توافق خروج افراد مسلح از منطقه الوعر شامل خروج داوطلبانه افراد مسلح از این منطقه، تحویل دادن سلاح های سنگین و نیمه سنگین و توقف هر گونه فعالیت مسلحانه است.

خبر دیگر اینکه هزاران نفر از مردم منطقه مضایا در استان ریف دمشق برای اعلام مخالفت خود با حضور نیروهای جبهه النصره و احرار الشام در منطقه خود و منطقه یقین تظاهرات کردند.

مردم معترض " عبدالله المحیسنی" سرکرده سعودی گروه جیش الفتح را به جلوگیری از آغاز آتش بس در کفریا ، الفوعه و الزبدانی متهم کردند.

تظاهرات کنندگان با شعارهائی در حمایت از عملیات ارتش سوریه، پلاکاردهائی با موضوع لزوم انتقال کمک های بشردوستانه به کفریا ، الفوعه ، مضایا و یقین حمل می کردند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها