فریب شهروندان تونسی توسط داعش

فریب شهروندان تونسی توسط داعش
دوشنبه 7 دی 1394 - 19:54

العالم - وزارت کشور تونس اعلام کرد : بسیاری از اتباع این کشور که در درگیری های عراق و سوریه مشارکت داشته اند، اظهار پشیمانی کرده و خواستار بازگشت به تونس هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، براساس اظهارات شاهدان عینی؛ تعداد زیادی از اتباع تونسی با تجمع در مقابل سفارت تونس درترکیه شعار" توبه "سرداده و تجار تُرک و مبلّغین عربستان را عامل پیوستن خود به داعش معرفی کردند.

چند تن از اتباع تونسی که به تازگی از سوریه بازگشته اند، در این تجمع بیان کردند" ما فریب خوردیم. ما را با وعده بکارگیری در کارخانه ها و اشتغال در شرکت های تجاری و اقتصادی از تونس خارج کردند ولی در ترکیه به ما اعلام شد که شما برای جهاد در سوریه و عراق اعزام شده اید".

به واسطه ارزان بودن نیروی انسانی درآفریقا، کشورهای فقیر این قاره مناسبت ترین منطقه برای جذب مزدوران مورد نظر آنکارا برای تامین منافع ترکیه در سوریه و عراق به شمار می آیند. این موضوع برآیند سیاست خارجی ترکیه است که از راهبرد امنیتی عربستان سعودی دنباله روی دارد.

عربستان در جنگ یمن، و ترکیه در حمایت از داعش و سایر گروه های افراطی در سوریه و عراق طرح های مختلفی را برای جذب مزدور در دستور کار خود دارند.

تجار ترکیه فعال در کشورهای آفریقائی اصلی ترین نقش را در جذب نیرو به عهده داشته و جوانان فقیر کشورهای مختلف آفریقائی را با وعدۀ چند هزار دلاری به ترکیه اعزام می کنند.

وزارت کشور تونس اوایل این هفته از عضویت سه هزار شهروند این کشور درگروه های تروریستی در سوریه خبر داد.

«ولید الوقینی» سخنگوی وزارت کشور تونس پنجم آذرماه اعلام کرد که سه هزار تونسی در زمره گروه های تروریستی در سوریه با ارتش سوریه جنگیده اند.

وی افزود: ۶۰۰ نفر از این افراد به تونس بازگشته اند و ۸۰۰ نفر دیگر نیز همچنان در سوریه حضور دارند.

الوقینی خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی تونس با هماهنگی با دستگاه قضایی این کشور تحرکات عناصر بازگشته از سوریه را تحت نظر دارد.

گفتنی است تونس در پی چند حمله تروریستی در سال جاری میلادی و به علت عضویت شماری از شهروندان تونسی در گروه های تروریستی به ویژه داعش در حالت فوق العاده بسر می برد.

پربیننده ترین خبرها