منع ورود شیخ رائد به قدس تمدید شد

منع ورود شیخ رائد به قدس تمدید شد
سه شنبه 8 دی 1394 - 11:32

العالم - مسؤولان رژیم صهیونیستی ممنوعیت ورود شیخ رائد صلاح را به قدس شرقی 6 ماه دیگر تمدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم شیخ رائد صلاح رهبر جنبش اسلامی در اراضی اشغالی فلسطین در پیام کتبی نوشت تمدید این ممنوعیت تا 24 ژوئن 2016 از سوی نیروهای نظامی صهیونیست به صورت کتبی به او ابلاغ شده است.

وی افزود که از سال 2007 ، نزدیک شدن به 150 متری بخش قدیمی قدس و مسجدالاقصی و سفر به خارج برای وی ممنوع شده است.

شیخ صلاح در ادامه گفت که بی شک زوال و نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک است و من به زودی وارد بیت المقدس خواهم شد و در آن نماز خواهم خواند.

کابینه رژیم صهیونیستی اواسط ماه نوامبر،جنبش اسلامی را تشکلی ممنوعه اعلام کرد.

فلسطینی ها فعالیت های مختلفی را در شهرها و روستاهای عرب نشین اراضی اشغالی در اعتراض به منع فعالیت جنبش اسلامی ترتیب می دهند.

رئیس جنبش اسلامی فلسطین اشغالی پیش از این تأکید کرده بود که با وجود تهدیدات دائمی به حبس، ما همچنان روی اصول خود و در رأس آنها حفاظت از قدس و مسجد مبارک الاقصی به‌عنوان حقی کاملاً اسلامی، عربی و فلسطینی خواهیم ایستاد و موجودیت رژیم صهیونیستی در این سرزمین باطل و غیرقانونی است و ان شاء الله به‌زودی به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به توافقات صورت گرفته درباره مسجد الاقصی که اخیراً جان کری وزیر خارجه آمریکا از آنها خبر داد، خاطرنشان کرد: «مناسب می‌بینم که با صدای بلند تأکید کنم این یاوه‌گویی‌ها و بازی‌هایی که کری با خندیدن به ریش ما آنها را القا می‌کند، جایش در سطل آشغال است».

کری از توافق میان اردن و رژیم صهیونیستی خبر داده بود که به‌موجب آن این رژیم ملزم به حمایت از مسجد مبارک الاقصی و صحنهای آن به‌صورت 24ساعته و با کمک دوربین‌های مدار بسته است.

شیخ صلاح خاطرنشان کرد: کری با اعلام این تفاهمات سعی در مشروعیت بخشی غیرقانونی بر اشغالگری رژیم صهیونیستی و تجاوزات آن به مسجد مبارک الاقصی را دارد و از سوی دیگر می‌خواهد حق طبیعی ما در دفاع از قدس و مسجد مبارک الاقصی را سلب کرده و گاهی از آن به نام تروریسم و گاهی هم اقدام تحریک آمیز و تنش‌زا یاد کند».

وی افزود: ما به کری و اطرافیان وی می‌گوییم که مسجد الاقصی متعلق به ماست و هر سنگ آن حق ابدی ما خواهد بود و به‌یاری خداوند تمامی این تفاهمات دامان خود وی را خواهد گرفت و ما همچنان به عهد خود با قدس و مسجد الاقصی پایبند خواهیم بود.

پربیننده ترین خبرها