صحنه‌هایی از عملیات ارتش سوریه در درعا

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:42

ارتش سوریه، در ادامه عملیات در حومۀ درعا، پایگاه های گروه های مسلح را با توپ و خمپاره گلوله باران کرد و 70 تن از آنان را کشت.

خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه گزارش داد، نبرد نیروهای سوری بدون توجه به سرمای هوا، در چندین محور ادامه داد و در این میان، سرکرده های عناصر مسلح یکی پس از دیگری کشته می شوند.

"ثابت محمد" کارشناس نظامی سوری به شبکه العالم گفت: واحدهای ارتش سوریه، راهبردِ حملات فرسایشی ضد گروه های مسلح را در دستور کار قرار داده است و منظور از حملات فرسایشی راهبردی، وجود فعالیت های اطلاعاتی دقیق و حمله به پایگاه های فرماندهی و سرکرده های تروریست هاست. در همین راستا، تاکنون چندین تن از سرکرده های تروریست ها در درعا کشته شده اند.

بر پایۀ این گزارش، در این عملیات، شاخص ترین عناصر تروریستِ گروه های مسلح، نظیر "سویلم الرکب" مسؤول گروهک موسوم به "گردان هفتم نیروی زمینی" و سرکردۀ "گردان های قبة الصخره" و "ابو جولان" از سرکرده های جیش الاسلام کشته شدند.

گروه های مسلح اعتراف کردند که در درگیری های درعا و حومۀ آن، دستکم 70 تن از عناصر تروریستشان کشته و شمار زیادی زخمی شدند که برخی از آنان پس از انتقال به بیمارستان های اردن، در بیمارستان جان باختند.

این حملات کوبنده، در نتیجۀ حملۀ توپخانه ای ارتش سوریه به مرکز محورهای حرکت تروریست ها در جاده السد - الارصاد و العباسیه – الارصاد از یک سو و منطقه حی المنشیه و اطراف اردوگاه آوارگان و شرق گمرک قدیمی درعا و همچنین مناطق اکحل، النعیمه، شیخ مسکین در حومه درعا صورت گرفت.

26

پربیننده ترین خبرها