روزنامه سعودی ادعا کرد:

آغاز محاکمه جاسوسان مرتبط با ایران!

آغاز محاکمه جاسوسان مرتبط با ایران!
يکشنبه 2 اسفند 1394 - 19:21

روزنامه سعودی "الوئام" در ادامه فرافکنی‌ها و تبلیغات رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران، از آغاز محاکمه 32 نفر به اتهام جاسوسی برای ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه سعودی تأکید کرد که دادگاه کیفری ریاض امروز (یکشنبه) بررسی این پرونده جاسوسی را آغاز کرد.
اتهامات ادعایی مطرح شده علیه این افراد، تشکیل گروهک جاسوسی، همکاری و ارتباط با نیروهای اطلاعاتی ایران و دادن اطلاعات بسیار سری و خطرناک نظامی ضد امنیتی اعلام شده است.
این افراد همچنین به تلاش برای اقدامات خرابکارانه در تأسیسات اقتصادی و حیاتی و ضربه زدن به امنیت ملی، ایجاد تفرقه و فتنه انگیزی طایفه‌ای و مذهبی و خیانت بزرگ متهم شده‌اند.
الوئام با بیان اینکه این نخستین جلسه دادگاه بود، خاطرنشان کرد که پاسخ به اتهامات در جلسه بعدی انجام می شود.

این روزنامه سعودی به اسامی و هویت این متهمان اشاره ای نکرد.
این درحالی است که حدود 2 هفته قبل روزنامه سعودی "مکه" با انتشار خبری مشابه، مدعی شده بود که این متهمان 27 نفر هستند.
فرافکنی عربستان در خصوص بحرانها و ناامنی‌های داخلی خود، درحالی است که این کشور به دلیل حمایت گستردۀ مالی و معنوی از گروه‌های تروریستی در منطقه اکنون با بحران تروریستهای داخلی مواجه شده است، و به دلیل تبلیغات گسترده وهابیت و افراطی‌گری و حمایت‌های رسمی از جریانهای افراطی، این کشور هرازگاهی صحنۀ اقدامات خونبار تروریستی است، که از جمله آنها حملات تروریستی و انتحاری مکرر به مساجد شیعیان می باشد.
"منصور الترکی" سخنگوی وزارت کشور سعودی اخیرا در مصاحبه ای تلویزیونی به جمع آوری کمکهای میلیاردی در این کشور برای کمک به گروه تروریستی القاعده در افغانستان اذعان کرده است. وی با این حال مدعی شده است که عربستان به هیچکدام از گروه‌های تروریستی کمک مالی نکرده است و افرادی تحت عنوان کارهای خیریه این پولها را جمع آوری کرده‌اند.

8

پربیننده ترین خبرها