سازمان اردنی: تروریست نامیدن حزب‌الله، مایه تمسخر است

سازمان اردنی: تروریست نامیدن حزب‌الله، مایه تمسخر است
پنج‌شنبه 13 اسفند 1394 - 19:59

یک سازمان مردم‌نهاد اردنی، اقدام "وزیران کشور" عرب در تروریست معرفی کردن جنبش حزب الله لبنان را مضحک دانست و تأکید کرد: مایه تمسخر است؛ عربستان که به عنوان مرکز تروریسم و حامی مالی آن به شمار می‌آید، جنبش مقاوم حزب الله را تروریست معرفی نماید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "شورای امور خارجه اردن"، در بیانیه ای اعلام کرد: مصوبه "وزاری کشور" کشورهای عربی که به پیروی از شورای همکاری خلیج فارس، جنبش حزب الله لبنان را تروریست معرفی کرد، در واقع باعث شادی دشمن صهیونیستی شد. این در حالی است که سازمان ملل اعلام کرده است از آنجا که این مصوبه، با معیارهای آن در زمینه تعریف تروریسم تناسبی ندارد برای آن، اهمیتی قائل نیست. این مصوبه خنده دار که همزمان گریه آور است، پس از آن مطرح می شود که "ولادمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه، این جنبش را به عنوان همپیمان آن کشور در مقابله با تروریسم معرفی کرد.

در بیانیه شورای امور خارجه اردن تأکید شده است: مصوبه مذکور، فاقد هر گونه محتوای واقعی از نظر معیارها و تأثیرات است و بیش از هر چیزی مایه تمسخر تلخ است، زیرا عربستان که به عنوان مرکز تروریسم فرقه ای، مذهبی و تکفیری در سطح جهان و در کنار قطر و سلفی های حاشیه خلیج فارس حامی اصلی گروههای تروریستی در سطح جهان به شمار می آید، حزب الله لبنان به عنوان یک گروه مقاوم را که بیش از 25 سال در زمینه مبارزه با رژیم صهیونیستی سابقه دارد و علیه گروه های تروریستی در سوریه می جنگد، به عنوان یک گروه تروریستی معرفی می نماید.

در این بیانیه همچنین آمده است: این اقدام وقیحانه حامیان تروریسم علیه نیروهای مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، نیازمند اتخاذ موضعی قاطع است؛ و قطر و عربستان باید به عنوان دو کشور تروریست پرور و مروج تروریسم و افکار وهابیت تکفیری در جهان معرفی شوند.

شورای امور خارجه اردن، تشکلی است که در فوریه 2014 (بهمن 92) با حضور نمایندگان احزاب و نهادهای اجتماعی مستقل اردن و با هدف تحقق "دیپلماسی مردمی" در این کشور تأسیس شد.

 

7- 216
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها