دستاورد انتفاضه در یک روز

چهارشنبه 19 اسفند 1394 - 21:58

فلسطین اشغالی (العالم) – نیروهای اشغالگر صهیونیستی به دنبال شهادت 4 فلسطینی و کشته شدن یک آمریکایی و مجروحیت تعدادی از نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست در بیت المقدس و تل آویو، 13 فلسطینی را بازداشت کردند.

به گزارش خبرنگار العالم از سرزمین های اشغالی، پس از گذشت یک روز طولانی از عملیات فلسطینیان علیه اشغالگران در قدس، یافا و تل آویو 4 فلسطینی به شهادت رسیدند و یک گردشگر آمریکایی کشته شد و دست کم 13 شهرک نشین صهیونیست و دو نظامی این رژیم مجروح شدند.
اشغالگران درباره جزئیات این 4 عملیات گفتند که یک جوان فلسطینی در یافا دست کم 12 نفر (صهیونیست) را مجروح کرد که حال 4 نفر از آنان وخیم است و در این میان یک گردشگر آمریکایی نیز کشته شد.
در بیت المقدس نیز یک جوان فلسطینی از محله العیسویه بعد از شلیک به دو نظامی صهیونیست به شهادت رسید.
چند دقیقه قبل از این اتفاق یک جوان فلسطینی یک شهرک نشین صهیونیست را نزدیک تل آویو با ضربه چاقو مجروح کرد که فرد مجروح و صاحب مغازه ای در آن نزدیکی با حمله به جوان فلسطینی او را به شهادت رساندند.
"فدوی ابوطیر" زن فلسطینی است که شب گذشته با ادعای حمل سلاح سرد، با شلیک گلوله نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، اما شاهدان عینی گفتند که وی چاقو نداشت و فقط به دلیل بی توجهی به دستور ایست نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.
افزایش عملیات شهادت طلبانه علیه صهیونیست ها نشان می دهد که انتفاضه با قدرت بیشتری ادامه دارد و اراده مردم فلسطین علی رغم بازداشت های گسترده برای مقاومت خلل ناپذیر است.
هیأت امور اسرای فلسطینی از بازداشت بیش از هزار و 400 دختر فلسطینی از آغاز انتفاضۀ مسجدالاقصی در سال 2000 میلادی خبر داد و خاطرنشان کرد که این بازداشت ها زنان سالخورده، مادران، همسران، دانشجویان، دختران نوجوان و حتی نمایندگان مجلس را شامل شده است.
پس از گذشت حدود 6 ماه از آغاز انتفاضه جدید فلسطین و کشته شدن 34 نظامی و شهرک نشین صهیونیست، ترس در دل و جان اشغالگران رخنه کرده است.
توازن وحشتی که توسط انتفاضه جدید ایجاد شده به کاهش تعداد گردشگران و وارد آمدن خسارت چند ده میلیونی دلاری به رژیم صهیونیستی منتهی شده است.
علاوه بر این تعداد یهودی های صهیونیستی که با شهرک سازی موافق بودند کاهش یافت و مهاجرت معکوس صهیونیست ها به آمریکا و اروپا در عرض سه ماه به 50 هزار نفر رسید.
از همه اینها مهم تر این که علی رغم بی توجهی کشورهای عربی دوباره امید تازه ای در جان قضیه فلسطینی دمیده شد.

202-201-9 

پربیننده ترین خبرها