شوخی کنایه آمیز پوتین با جان کری

شوخی کنایه آمیز پوتین با جان کری
جمعه 6 فروردين 1395 - 12:25

"توی کیفت چی داری؟ پول آوردی تا بهتر بتوانی با ما چانه زنی کنی؟" این دو جمله شوخی کنایه آمیز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با جان کری، وزیر خارجه آمریکاست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری فرانسه ماجرای این شوخی را این طور شرح می دهد که پوتین دیدار خود با جان کری را با یک شوخی شروع کرد. وی به وزیر خارجه امریکا گفت که وقتی دید کری شخصا وسایلش را از هواپیما خارج کرد "ناامید" شد. پوتین پس از گفتن این جمله اندکی مکث می کند تا مترجم این عبارات را ترجمه کند در این بین کری با تعجب و ژستی پر از سئوال به پوتین نگاه می کند.
پوتین در مقابل دوربین تلوزیون ادامه می دهد: "البته از سویی این یک رفتار کاملا دموکراتیک است اما از سوی دیگر به خودم گفتم شاید این طور نباشد با این که وضع اقتصادی شما خوب به نظر می رسد اما شاید در کل امریکا کسی نباشد که بتواند کیف وزیر خارجه این کشور را بردارد."
وی با همین لحن شوخی در میان خنده حضار ادامه داد: "البته وضعیت اقتصادی شما خوب است لذا به خودم گفتم شاید این کیف چیز خیلی گرانبها را در خود دارد آنقدر گرانبها که نتوانستید به کسی اعتماد کرده و آن را به دست وی بسپارید. شاید هم پول زیادی آورده اید تا بهتر بتوانید در مورد مسائل اساسی با ما چانه زنی کنید".
جان کری هم که دید کیف خوشرنگش مورد توجه پوتین قرار گرفته است گفت: از شما آقای رئیس جمهوری متشکرم. حتما در اولین فرصت گفتگوی رو در رو محتویات کیف را به شما نشان خواهم داد. به گمانم خوشتان بیاید. غافلگیری خوبی برایتان دارم.
کری به خبرنگاران گفت که محتویات این کیف، رازی بین او پوتین خواهد ماند.
پوتین، رئیس جمهوری روسیه پنجشنبه شب در کرملین جان کری را به حضور پذیرفت. دو طرف در این دیدار درباره منازعات سوریه و به منظور نزدیک کردن مواضع دو کشور درباره سرنوشت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه گفتگو کردند احتمال دارد دو طرف به بحث و بررسی در مورد بحران اکراین هم بپردازند.

208-9

پربیننده ترین خبرها