آزادی تدمر،مقدمه شکست داعش در سوریه و عراق

آزادی تدمر،مقدمه شکست داعش در سوریه و عراق
دوشنبه 9 فروردين 1395 - 07:36

کارشناس امور امنیتی و نظامی گفت: آزادسازی تدمر مقدمه ای برای وارد کردن ضربات سهمگین به داعش در سوریه و عراق است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، الیاس فرحات کارشناس نظامی لبنانی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی گفت: گروه داعش بزرگترین گروهی است که به صورت خونباری، در منطقه الطبقه و هم اکنون در تدمر با ارتش سوریه درگیر شده است.

وی افزود: بر اساس آمارهایی که مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوری متعلق به مخالفان سوری در لندن ارائه داده است، در درگیری های شهر تدمر 400 تن از نیروهای داعش و 180 تن از نیروهای ارتش کشته شدند. به لحاظ عملی مناطق دیگری که مناطق حضور به اصطلاح مخالفان سوری قلمداد می شود تحت سیطره گروه القاعده در سرزمین شام قرار دارد و گروه های سیاسی مخالفان سوری مانند ائتلاف ملی مخالفان و شورای ملی مخالفان سوری، حق ورود به این مناطق را ندارند.

کارشناس نظامی لبنانی خاطرنشان کرد: ما می دانیم که مخالفان سوری در ریاض، مسکو، قاهره و دیگر نقاط جهان حضور دارند اما آنها حق حضور در سوریه را ندارند. شیخ عبدالله المحیصنی والی ادلب که ایمن الظواهری سرکرده گروه القاعده او را منصوب کرده است، به مخالفان سیاسی سوری اجازه ورود به این مناطق را نمی دهد. در سوریه منطقه ای پیدا نمی شود که در کنترل مخالفان سوری مذاکره کننده در ژنو باشد.

چیزی به عنوان مخالفان میانه رو در سوریه وجود ندارد

الیاس فرحات تاکید کرد: چیزی به عنوان مخالفان میانه رو در سوریه وجود ندارد و مخالف میانه رو عنوانی است که صرفاً در رسانه ها به چشم می خورد و در عرصه میدانی سوریه چنین چیزی عملاً وجود ندارد.
وی گفت: پیشروی ارتش سوریه به سوی تدمر از اهمیت راهبردی بسیار زیادی برخوردار است و زمینه مناسبی را برای وارد کردن ضربه به پایگاه داعش فراهم کرده است.

فرحات تصریح کرد، یکی از راه های ضربه زدن به داعش این است که ارتش سوریه می تواند به سوی نیروهای خود که چهار سال است در دیرالزور در محاصره قرار دارند، پیشروی و آنها را از محاصره خارج کند یا می تواند به سمت شهر الرقه پایتخت داعش پیشروی کند و این پایگاه آنان را هدف قرار دهد.

وی گفت: چنانچه ارتش سوریه شهر الرقه را هدف قرار دهد گروه داعش به شدت ضربه خواهد خورد و تاثیرات منفی زیادی بر این گروه در سوریه و عراق خواهد گذاشت.

211-6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها