اذعان نویسنده سعودی به تأثیرگذاری العالم؛

اظهارات ما، تیتر رسانه‌های "دشمن" می‌شود!

اظهارات ما، تیتر رسانه‌های
يکشنبه 29 فروردين 1395 - 21:28

روزنامه‌نگار عربستانی با استناد به خبری که در سایت شبکه العالم منتشر شد، "داعشی" نامیدن مردم عربستان از سوی خطبا و فعالان سعودی را مورد انتقاد قرار داد و از سعودی‌ها خواست که به دست خود، بهانه به دست رسانه‌های "دشمن" ندهند!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد ابراهیم فایع" روزنامه نگار عربستانی در مطلبی در روزنامه سعودی مکه، با عنوان "اظهارات نویسندگان ما، تیتر دشمنان ماست"، تأکید کرد: یکی از کاربران سعودی شبکه‌های اجتماعی نوشته بود: "هرکسی که مخالف میزبان شیخ باشد ... دشمن ماست و داعشی است"؛ و پس از آن "شبکه العالم" با تیتر درشت این موضوع را مطرح کرد تا بر "داعشی بودن جامعه سعودی" تأکید کند، آن هم از زبان یکی از سعودی‌ها!."
ابراهیم فایع برای توجیه این موضوع مدعی شد: جامعه سعودی می‌داند که این فرد نظر خود را درباره جلوگیری از آن شخصیت گفت، که از سوی یکی از صاحبان مشاغل برای سخنرانی دعوت شده بود، و این فرد شخصیت نامطلوبی است و جامعه سعودی نظر خود را درباره او به دلیل مواضع بدش علیه علما و مبلغان گفته است.
درحالیکه داعش تفکرات وهابی تکفیری دارد و شمار قابل توجهی از اعضا و سرکرده های این گروه تروریستی سعودی هستند، و این گروه از آغاز تأسیس از سوی عربستان حمایت مالی و معنوی شده است، این روزنامه نگار سعودی مدعی شد که ایران، سوریه و عراق داعش را به وجود آورده‌اند و این گروه ارتباطی با جامعه عربستان ندارد!
گفتنی است، سایت شبکه العالم دوهفته پیش به نقل از رأی الیوم، خبری را منتشر کرد که در آن، "عیسی الغیث"، قاضی سعودی و عضو مجلس شورای عربستان، مخالفان سفر شیخ "وسیم یوسف" به عربستان را "داعشی" توصیف کرده بود.
این اقدام الغیث، جنجالی در شبکه های اجتماعی عربستان به پا کرد و برخی کاربران، پیگرد و مجازات وی را خواستار شدند.

پربیننده ترین خبرها