هشدار نوری مالکی دربار اوضاع عراق

هشدار نوری مالکی دربار اوضاع عراق
يکشنبه 12 ارديبهشت 1395 - 22:49

العالم - "نوری مالکی" نخست وزیر سابق عراق درباره خطر بزرگی هشدار داد که ممکن است در نتیجۀ اوضاع امنیتی و سیاسی بسیار ناپایدار در عراق رخ دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مالکی در بیانیه ای که روز یکشنبه در سایت شبکه سومریه نیوز منتشر شد، اعلام کرد: فضای تهدید و اشغال پارلمان و ورود به منطقه سبز بغداد باعث تغییر قانونی و صحیح به طور کلی و یا جزئی در کابینه وزیران عراق نخواهد شد و همگان باید برای حل مشکل امنیتی و بازگرداندن وجهۀ دولت تلاش کنند.
وی افزود: اوضاع امنیتی و سیاسی عراق بسیار ناپایدار و هشدار دهندۀ یک خطر بزرگ است و پارلمان در چنین فضایی که حیات سیاسی و فعالیت دولت و وزارتخانه ها تعطیل شده، نمی تواند تغییری در ساختار کابینه به وجود آورد.
رئیس ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق در ادامه گفت: در فضای تهدید و ارعاب از سوی معترضان، تعدیل جزئی در کابینه پیش آمد، اما در نتیجۀ آن، چهره های بهتری روی کار نیامدند.
وی تصریح کرد: پس از تضمین ثبات داخلی در فضایی مناسب دست به تغییر و تحقق اصلاحات واقعی می زنیم.
 روز گذشته (شنبه) شماری از معترضان با یورش به ساختمان نخست وزیری و پارلمان عراق در منطقه سبز بغداد به مشکلات امنیتی عراق دامن زدند، و این کشور گرفتار در بحران داعش را با مشکل جدیدی روبرو کردند، اما نیروهای امنیتی و پلیس عراق توانستند پس از چند ساعت آنان را از دو ساختمان یاد شده خارج کنند و امنیت را در منطقه سبز بغداد باز گردانند.

202- 201-8
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها