نقض گسترده آزادی رسانه ها در بحرین

نقض گسترده آزادی رسانه ها در بحرین
پنج‌شنبه 16 ارديبهشت 1395 - 10:43

العالم - انجمن حقوق بشر بحرین به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات، با برگزاری یک کنفرانس خبری بخش هایی از موارد گسترده نقض حقوق رسانه ها و فعالان مطبوعات را در این کشور افشا کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این نشست که با حضور"احمد عمر" رئیس مرکز بین المللی حمایت ازحقوق و آزادی ها، "حسین یوسف" عضو دایره اجرایی کمیته حمایت از روزنامه نگاران برگزار شد، شرکت کنندگان به بیان بخش هایی از موارد فراوان نقض آزادی های رسانه ای در بحرین پرداختند.
"احمد عمر" رئیس مرکز بین المللی آزادی مطبوعات در این نشست خواستار پایان متوقف شدن مواضع و لحن نفرت آفرین رسانه های رسمی، پایبندی به "اصول کامدن" و راهکارهای تصویب شده در نشست رباط، همچنین آزادی بی قید و شرط همه فعالان رسانه زندانی در بحرین، متوقف کردن محاکمات ناعادلانه روزنامه نگاران و پیگرد کلیه عوامل نقض حقوق فعالان رسانه شد.
از سوی دیگر، حسین یوسف عضو دایره اجرایی کمیته حمایت از روزنامه نگاران، اعلام کرد براساس اعلام انجمن روزنامه نگاران بحرین در پنج سال اخیر، بیش از 800 مورد نقض آزادی رسانه ای در این کشور ثبت شده است.
رئیس مرکز بین المللی آزادی مطبوعات نیز در ادامه با انتقاد از وجود دفتر نظارت بر اینترنت در وزارت ارتباطات بحرین و فیلتر کردن سایت سازمان های حقوق بشری و مراکز سیاسی و رسانه ای و همچنین دستگیری فعالان به دلیل انتشار پیام بر روی سایت اجتماعی تویتر تصریح کرد: یک شهروند بحرینی به نام احمد الموسوی به اتهام فیلمبرداری از یک تظاهرات علیه دولت به 10 سال زندان محکوم و در بازجویی ها تحت شکنجه قرار گرفته است. همچنین سه عکاس دیگر به نام های حسام سرور، احمد زین الدین و مصطفی ربیع، براساس اعترافاتی که تحت شکنجه اخذ شده است به حبس از سه تا 10 سال حبس محکوم شده اند.
احمد عمر افزود: علاوه بر این، نیروهای امنیتی با حمله به منزل "محمود رضی الجزیری" خبرنگار امور پارلمان و مجلس شورا در روزنامه "الوسط" بدون ارائه برگه جلب اقدام به دستگیری وی نموده اند.
وی تصریح کرد: بیشترین موارد نقض حقوق روزنامه نگاران در بحرین در پنج سال گذشته شامل محاکمات ناعادلانه، شکنجه، تبعید، سلب تابعیت، اخراج از کار، بازجویی و احضار و گاهی اعدام می شود و این امر باعث شده است تا بحرین به کشوری مخالف آزادی مطبوعات تبدیل شود.

216-9 

پربیننده ترین خبرها