تحولات یمن به کدام سو می‌رود؟

تحولات یمن به کدام سو می‌رود؟
جمعه 24 ارديبهشت 1395 - 12:41

ائتلاف متجاوزان تحت فرماندهی سعودی و مزدوران عربستان به نقض آتش بس برای سی و سومین روز متوالی در استانهای مختلف یمن ادامه می دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع نظامی گفت: جنگنده های سعودی به بخش منبه در استان صعده حمله کرده و بمب های صوتی بر فراز این منطقه ریختند.

همزمان این جنگده ها به پرواز خود بر فراز دو استان الجوف و الجدیده و دو بخش میدی و حرض در استان حجه و امتداد نوار ساحلی در استان تعز ادامه می دهند.

اما در شهر صنعا، مزدوران سعودی با گلوله های سنگین دو منطقه مبدعه و بنی بارق در منطقه نهم را هدف قرار دادند. آنها همچنین دو منطقه الوهابیه و العبدیه در استان مارب را گلوله باران کردند.

در همین حال، این مزدوران شهر ذباب و منطقه الشبکه در بخش الوزاعیه و شهر ذباب در نزدیک باب المندب در استان تعز را با گلوله های سنگین هدف قرار دادند.

در همین حال، خبرنگار شبکه العالم در کویت از لغو جلسه صبح امروز جمعه مذاکرات عمومی درباره یمن خبر داد؛ بدون اینکه علت آن اعلام شود.

به گفته خبرنگار العالم، کمیته های کاری برآمده از این مذاکرات قرار است امشب جلسات خود را از سر بگیرند.

اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه سازمان ملل در یمن گفت: طرف های یمنی درباره بحث درخصوص پیشنهاد آزادی 50 درصد از بازداشت شدگان قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان به عنوان ابراز حسن نیت توافق کردند.

وی تاکید کرد: کمیته کاری ویژه رسیدگی به وضعیت زندانیان و اسیران و بازداشت شدگان پیشنهاد درباره ازادی یا مبادله تعداد یا درصدی از اسیران را در یک برهه زمانی کوتاه مورد بحث قرار داد.

ولد الشیخ از هیئت های مذاکراتی یمن خواست تا جدیت و انعطاف و حسن نیت بیشتری در مذاکرات به خرج دهند.

پربیننده ترین خبرها