شهادت 25 کودک فلسطینی در یک فصل

شهادت 25 کودک فلسطینی در یک فصل
يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 - 13:51

صندوق کودکان سازمان ملل متحد "یونیسف" با انتشار گزارشی خاطرنشان کرد که شهادت 25 کودک فلسطینی را در فصل آخر سال 2015 در اوج انتفاضه قدس در اراضی فلسطینی ثبت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این صندوق با اشاره به شهادت 25 کودک فلسطینی در 3 ماه  آخر سال 2015 در خصوص افزایش شمار کودکانی که طی هفت سال بازداشت شده و در زندانهای اسرائیل به سر می برند، ابرازنگرانی کرد.

یونیسف در گزارشی درباره سه ماه آخرسال 2015 خاطرنشان کرد، درسه ماه آخر سال 2015، 25 کودک فلسطینی از جمله 5 دختر شهید و هزار و 310 کودک نیز در مناطق مختلف فلسطین زخمی شدند  که از بین آنان 23 کودک (19پسر،4 دختر) در کرانه باختری و قدس شرقی و دو نفر نیز در نوارغزه کشته شدند.

یونیسف در خصوص زیاده روی نیروهای صهیونیستی دراستفاده از خشونت به ویژه در مواردی که برای کشتن کودکان فلسطینی که در عملیات سلاح سرد شرکت داشته یا مظنون به انجام حملات مشابه هستند، ابراز نگرانی کرد.

یونیسف هم چنین به بررسی واقعه تلاش نظامیان صهیونیست برای بازداشت دختر 17 ساله فلسطینی در ایست بازرسی نزدیک الخلیل در جنوب کرانه باختری اشغالی پرداخت که وی به ضرب 5 گلوله صهیونیست ها شهید شد.

مقامات اسرائیلی ادعا کردند که این دختر درصدد حمله با چاقو به یک پلیس بود اما یک شاهد تاکید کرد وی زمانی که در معرض شلیک گلوله قرار گرفت هیچ خطری برای پلیس نداشت و فریاد می زد چاقویی با خود ندارد.

اراضی اشغالی فلسطین و قدس اشغالی از اوایل مهر ماه (ابتدای اکتبر) شاهد درگیریها و عملیات مختلف حمله با سلاح سرد بود. خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی از شهادت 204 فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست ها خبر داد.

نظامیان اسراییلی کشتار فلسطینیان را ناشی از شرکت آنان در عملیات حمله با سلاح سرد و یا تلاش برای اجرای حملات مشابهی اعلام کرده اند.

پیش از این، در دوره حد فاصل ژوئیه و سپتامبر نیز در انتفاضه قدس چهار دختر فلسطینی شهید، 165 کودک فلسطینی و سه کودک اسرائیلی نیز زخمی شدند.

یونیسف هم چنین درباره بازداشت کودکان فلسطینی به شدت ابراز نگرانی کرد و بدرفتاری صهیونیستها با کودکان اسیر را بار دیگر محکوم کرد.

این صندوق هم چنین بازداشت 422 کودک در رده سنی 12 تا 17 سال از جمله 8 دختر در مراکز نظامی در اواخر سال 2015 ثبت کرد و افزود این شمار بالاترین آمار از مارس 2009 بوده است.

بر اساس گزارش یونیسف رژیم صهیونیستی حتی کودکان فلسطینی  12 ساله را نیز محاکمه می کند.

یونیسف افزود: سال گذشته 219 کودک توسط نهادهای نظامی بازداشت شدند که به معنای افزایش 15 درصدی میانگین ماهیانه نسبت به سال 2014 است.

217 ـ 211

پربیننده ترین خبرها