نقشه آمریکا برای حضور نظامی درجنوب یمن +فیلم

جمعه 31 ارديبهشت 1395 - 14:20

شماری از نیروها و شخصیتهای منطقه جنوب یمن مخالفت خود را با حضور نیروهای امریکایی در این منطقه اعلام کردند.

"علی الذهب" خبرنگار شبکه العالم از صنعا گزارش داد، گروه ها و احزاب جنوب یمن، اقدام عوامل عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن و نیروهای عربستان در خصوص پاک سازی نژادی و کوچاندن اجباری صدها تن از اهالی استانهای شمالی از شهرهای جنوبی یمن را محکوم کردند.
در همایشی که با حضور تعدادی از فعالان و رهبران منطقه جنوب یمن و عضو جبهه جنوبی مقاومت در برابر تجاوز و اشغالگری در صنعا برگزار شد، سیر شتابنده تحولات نگران کننده در جنوب یمن بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت. حضور نیروهای امریکایی و عربی در استانهای جنوبی یمن و تشدید تحرکات گروههای تروریستی و عملیات کوچ اجباری مردم بر اساس منطقه، گروه های منطقه جنوب یمن را به مقاومت در برابر این وضعیت واداشته است.
عبدالعزیز بن حبتور، از فعالان سیاسی منطقه جنوب یمن به خبرنگار العالم گفت: ما حضور نظامی امریکا را در شهر عدن محکوم می کنیم. این شهر عرصه جولان هواپیماها و تفنگداران امریکایی شده است. طبعا بهانه آنها مثل همیشه مبارزه با تروریسم است. اما در اصل آنها در حال فراهم کردن مقدمات تقسیم یمن هستند.
گروه ها و احزاب جنوب یمن تحرکات منصور هادی و متحدانش را محکوم کرده و مقابله با تجاوز و اشغالگری را خواستار شدند.
احمد القنع، رئیس "جبهه جنوبی مقاومت در برابر اشغالگری" در این همایش خطاب به حضار گفت: ما از تمام گروههای سیاسی، اجتماعی و نخبگان می خواهیم حول محور مقاومت در برابر اشغالگران و متجاوزان با هم متحد شوند.
وی در این سخنرانی مراتب قدردانی "جبهه جنوبی مقاومت در برابر اشغالگری" را از اقدامات ارتش و کمیته های مردمی یمن و تمام کسانی که با اخلاص در راه وطن با متجاوزان می جنگند، اعلام کرد.
احمد العلیی، از رهبران جنبش جنوب نیز به خبرنگار العالم گفت: جنبش مردمی بسیار قدرتمندی در سطح جبهه ملی، در زمینه دفاع نظامی از کشور در برابر اشغالگران و متجاوزان شکل گرفته است. 
شرکت کنندگان در این همایش به بررسی اهداف و زمینه های شکل گیری حوادث جدید در جنوب یمن پرداخته و برخی از حضار روند کوچ اجباری صدها تن از اهالی استانهای شمالی را به ورود تفنگداران امریکایی نسبت داده و آن را به مثابه مقدمه چینی برای اشغال هدفمند منطقه و به دنبال آن تضعیف یمن و تقسیم و تجزیه آن از نظر اجتماعی، مذهبی و جغرافیایی دانستند.

208 ـ 211

پربیننده ترین خبرها