عملیاتِ آزادسازی فلوجه، در آستانۀ ساعتِ صفر +ویدیو

يکشنبه 2 خرداد 1395 - 20:53

با پایان یافتنِ مرحلۀ استقرار نیرو، عملیاتِ آزادسازی فلوجه، در آستانۀ ساعت صفر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از الانبار، همزمان با ادامه عملیات نظامی در استان الانبار، ساکنان فلوجه در پیام هایی پیاپی، پاکسازی این شهر از عناصر تروریست داعش را از وزارت دفاع عراق خواستار شدند، به همین سبب نیروهای عراقی اطراف این شهر مستقر شدند و برای آغاز عملیات، در انتظار دریافت دستور حمله هستند.

در این میان، بسیج مردمی عراق نیز هزاران تن از بسیجی های خود را در همه محورهای شهر فلوجه مستقر کرد و به همین سبب توانست با هماهنگی نیروی هوایی عراق، 13 تن از تروریست های مسلح را که 9 تن از آنان انتحاری و بقیه مسئولان انتقال خودروهای بمب گذاری شده بودند، از پای در آورند. این گروه قصد داشت برای اجرای عملیات تروریستی، راهی بغداد شود.

علاوه بر بسیج مردمی، نیروهای فرماندهی عملیات بغداد نیز 40 تن از تروریست های داعش را در گلوله بارانِ مناطق الرشاد، الروفه و الصقلاویه از پا درآوردند.
ارتش عراق نیز به نوبۀ خود، قرارگاه های تروریست ها را در مناطق البوشجل و الزغارید در غرب بغداد هدف قرار داد و 5 تن از آنان را از پا درآورده، 4 تن را زخمی کرد.

نیروهای پلیس عراق نیز خود را به مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن رساندند و در عملیات زنجیره ای به همراه ارتش، ده ها تروریست را در پادگان مرزی بستان و منطقه القریه الکوریه و دو راهی عکاشات در نزدیکی گذرگاه های الولید و طریبیل در مرزهای اردن و سوریه از پا درآوردند.

نیروی هوایی ارتش عراق نیز در عملیاتی در طول نوار مرزی عراق و اردن در غرب الانبار، ده ها تن از عناصر مسلح تروریست را از پا درآورد که شماری از آنان خارجی بودند.

در استان صلاح الدین نیز رائد جودت فرمانده پلیس فدرال اعلام کرد در عملیاتی اطلاعاتی که در جاده ابوساجیه در منطقه جبال حمرین صورت گرفت، 6 تروریست کشته و 4 تن بازداشت شدند.

در غرب این استان نیز، نیروهای بسیج مردمی، حملۀ تروریست های داعش به منطقه الجزیره را خنثی کردند و آن ها را در نفوذ به این منطقه از سمتِ شهر الصینیه و تقاطع حدیثه – شرقاط ناکام گذاشتند.

205

پربیننده ترین خبرها