آل خلیفه فریضه "خمس" را هدف قرار داد؛

اعتراض روحانیون بحرین به تعدی آل خلیفه به "خمس"

اعتراض روحانیون بحرین به تعدی آل خلیفه به
دوشنبه 31 خرداد 1395 - 13:11

چهار روحانی سرشناس بحرینی با صدور بیانیه ای، تعدی حکومت آل خلیفه به فریضه "خمس" را تعدی آشکار به مذهب شیعه اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مراه البحرین، آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم، سید عبدالله الغریفی، شیخ عبدالحسین الستری و شیخ محمد صالح الربیعی این بیانیه را امضا کردند.
دراین بیانیه آمده است: از زمان ائمه اهل البیت علیهم السلام، شیعیان این فریضه را به جا آورده و در طول تاریخ نیزادامه داشته وهنوز با نظارت فقهای امین از آن برای خدمت به دین و منافع مسلمانان و دور کردن مواردی که به ضرر دین و منافع مسلمانان است، استفاده می شود.
این بیانیه خاطرنشان می کند: روحانیون معتقدند هرگونه استفاده از خمس که در تضاد با اهداف دین باشد و منافع مسلمانان را در نظر نداشته باشد، حرام بوده و از منکرات مسلم است. 

امضا کنندگان این بیانیه افزودند: هدف قرار دادن این فریضه تحت هرعنوانی، هدف قرار دادن مذهب و تعدی آشکار به مراسم مذهبی است که براساس قانون اساسی وهمه توافق های بین المللی تضمین شده است.

روحانیون امضا کننده این بیانیه تصریح کردند، ما به شدت با هرگونه تعرض به آزادی دینی مخالف بوده و به عنوان وکلای امام صادق علیه السلام هرگز به خود اجازه نخواهیم داد با گروهی در این مساله قطعی فقهی و مذهبی مذاکره کنیم وهرگز به خود اجازه نخواهیم داد در استفاده از اموال خمس در راستای اهداف دین و منافع مسلمانان زیاده روی شود.

 217 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها