واشنگتن تایمز:

"ارتش های" شش‌گانۀ داعش جهان را تهدید می کنند

چهارشنبه 2 تير 1395 - 22:07

العالم - روزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی از شش ارتش داعش در خارج از عراق و سوریه و تهدید حکومت های آفریقایی، خاورمیانه و افغانستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروه تروریستی داعش به جای ضعیف و محدود شدن بر اثر فشارهای بین المللی در زمینه مبارزه با تروریسم، از طریق جذب هواداران جدید در لیبی، مصر، نیجریه، عربستان، یمن و افغانستان، راه گسترش در سطح جهان را آغاز کرده است.

روزنامه "واشنگتن تایمز" به نقل از گزارش 14 ژوئن (25 خرداد) گذشته مرکز تحقیقات کنگره آمریکا با عنوان "دولت اسلامی و سیاست آمریکایی" نوشت: «داعش علاوه بر داشتن باندهای تروریستی متعدد در اروپا و آمریکا، 6 ارتش از شبه نظامیان هوادار خود در سه قاره تشکیل داده است».

این گزارش، که از باندهای تروریستی داعش به عنوان "ارتش" یاد کرده است، این ارتش ها را قدرتمند و برخوردار از پایگاه های آموزشی و نیز موشک و سلاح های  ضد تانک، توصیف کرد و افزود: «هزاران نفر جدب این باندها شده اند».
ارتش شش‌گانه داعش:
"داعش" در مصر
تشکیلات داعش در صحرای سینا، در حال جذب تندروهای مصری، فلسطینی و بیگانه در این منطقه است و تصاویری از عناصر مسلح وابسته به این تشکیلات منتشر شده که در میان آنها سلاح های ضدهوایی نیز دیده می شود.
براساس این گزارش، ارتش داعش در مصر هزار عضو دارد.

"داعش" در عربستان
بر اساس این گزارش، تشکیلات داعش در عربستان از سال 2014 تا کنون، مسئولیت چندین حمله تروریستی در این کشور را به عهده گرفته است و هواداران خود را به اقدام علیه روحانیون شیعه و نیروهای امنیتی سعودی تشویق می کند.
مقامات عربستان تاکنون بیش از 1600 هوادار داعش را در این کشور بازداشت کرده اند که این دلیلی بر واکنش مثبت شمار زیادی از شهروندان سعودی به پیام تندروهای داعش است.
"داعش" در لیبی
براساس این گزارش ارتش داعش در لیبی، بزرگ ترین ارتش آن در خارج از عراق و سوریه است و حدود 6 هزار عنصر مسلح دارد که دولت وفاق ملی این کشور را به طور جدی تهدید می کند؛ تروریست های داعش همچنان بر بخش های وسیعی از خاک لیبی سیطره دارند.
"داعش" در نیجریه
گروه "بوکو حرام" که با داعش بیعت کرده، تاکنون مسئولیت کشتار هزاران فرد بی گناه و آواره کردن بیش از یک میلیون غیر نظامی را به عهده گرفته است.

"داعش" در ولایت خراسان

این گزارش در ادامه هشدار داده که صدها عنصر پیشین جنبش "طالبان" به گروه جدیدی که از سوی داعش حمایت می شود، پیوسته اند.
بر اساس این گزارش، ارزیابی های اولیه از وجود "صدها عنصر" در تشکیلات خراسان داعش حکایت دارد، اما شواهد بیانگر آن است که ارتش خراسان امروز نزدیک به 3 هزار عنصر دارد.

"داعش" در یمن
این باند داعش در یمن، از تنش و ناآرامی در این کشور برای تحکیم موجودیت خود استفاده می کند. براساس این گزارش، تروریست های وابسته به داعش در یمن، به تازگی مسئولیت چند حمله خونین به مساجد شیعه را به عهده گرفته اند.

213-201-220

پربیننده ترین خبرها