کردستان عراق توان مالی پذیرایی ازپناهندگان موصل راندارد

کردستان عراق توان مالی پذیرایی ازپناهندگان موصل راندارد
جمعه 4 تير 1395 - 09:52

العالم- مسئولان اقلیم کردستان عراق پیش بینی می کنند با شروع عملیات موصل، 500 هزار پناهنده از این شهر به کردستان پناه ببرند.

به گزارش پایگاه خبری العالم هوشنگ محمد مدیر مرکز هماهنگی بحران های مشترک در وزارت امور داخلی اقلیم کردستان در گفت و گو با شبکه عراقی سومریه نیوز گفت که با توجه به نزدیکی عملیات آزادسازی موصل، حکومت کردستان یک برنامۀ انسانی مشترک برای مقابله با بحران آماده کرده که هدف از آن نجات پناهندگان است.
وی با پیش بینی احتمال آواره شدن یک میلیون نفر از اهالی موصل و پناه بردن نیمی از آنها به کردستان افزود: این برنامه شامل تهیۀ غذا، آب، ملزومات پزشکی و اماکنی برای پناه دادن به آوارگان است.
هوشنگ محمد خاطرنشان کرد که اجرای این برنامه به بودجۀ 275 میلیون دلاری نیاز دارد و اقلیم کردستان این میزان منابع مالی برای اجرای برنامۀ مذکور را در اختیار ندارد.
این مسؤول کُرد افزود: اقلیم کردستان در تلاش است تا با رایزنی با طرف های مربوط و مقامات بین المللی، بودجۀ لازم برای این طرح را تأمین کند و در صورت عدم همکاری آنها زندگی حدود یک میلیون انسان در خطر خواهد بود.
محمد از دولت فدرال عراق و جامعۀ بین الملل خواست که با حمایت از حکومت کردستان به وظیفۀ خود در نجات جان انسان های بیگناه عمل کنند.
سازمان ملل متحد دیروز پنجشنبه پیش بینی کرد که حملات نظامی به داعش در عراق باعث آوارگی دست کم 2 میلیون و 300 هزار نفر خواهد شد.

202-9 

پربیننده ترین خبرها