رئیس شورای روحانیون مسلمان بحرین:

محاکمه آیت الله قاسم، محاکمه پیروان اهل بیت (ع) است

پنج‌شنبه 7 مرداد 1395 - 14:15

منامة (العالم) – رئیس شورای روحانیون مسلمان بحرین خاطرنشان کرد: محاکمه آیت الله عیسی قاسم در واقع محاکمه مذهب اهل بیت علیهم السلام و پیروان آنهاست.

سید مجید مشعل در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: شیخ عیسی قاسم این محاکمه را به رسمیت نمی شناسد. وی این محاکمه را مردود دانسته و تحریم کرده و به آن اعتراض دارد.

وی اظهار داشت: تحصن ادامه دارد و مردان و زنان و جوانان با ایمان از همه اقشار مختلف جامعه هم اکنون در برابر منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم گردهم آمده اند و با وی اعلام همبستگی می کنند. آنها تصمیم آل خلیفه برای محاکمه وی را مردود می دانند زیرا یقین دارند که این محاکمه ظالمانه است و مذهب شیعه و احکام شرع را هدف گرفته است.

رئیس شورای روحانیون مسلمان بحرین افزود: مردم از این محاکمه ظالمانه به شدت احساس خشم و نارضایتی می کنند و معتقدند حکومت آل خلیفه با این محاکمه آنها را هدف قرار داده است.

مشعل ادامه داد: آیت الله عیسی قاسم تاکنون در مورد این محاکمه موضعی اتخاذ نکرده است و در دادگاه حاضر نخواهد شد زیرا اساسا این، یک محاکمه بی پایه و اساس است.

وی ابراز داشت: هر چند این محاکمه یک رویداد دردناک به شمار می رود اما در عین حال فرصت مناسبی است تا اقشار مختلف مردم حول محور اهداف مقدس، حقوق حقه و نمادهای خویش گردهم آیند و با هم متحد شوند.

رئیس شورای روحانیون مسلمان بحرین گفت: ما این روزها در معرض اقدامات ضد بشری قرار داریم و شیعیان و نمادهای دینی و آیین های مذهبی و حقوق دینی و سیاسی ما مورد هدف قرار گرفته است. بدون شک، این موضوع بر اتحاد اقشار مختلف مردم افزوده و بار دیگر به انقلاب و خواسته های ملت پویایی بخشیده است.

دادگاه کیفری بحرین صبح روز چهارشنبه ( 6 مرداد ماه) اولین جلسه محاکمه آیت الله عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین، را به بهانه ها و اتهامات واهمی از جمله پولشویی و جمع آوری بدون مجوز اموال ( خمس) آغاز کرد.

این جلسه که به ریاست علی خلیفه الظهرانی آغاز شد، در نبود آیت الله عیسی قاسم و دیگر افراد متهم برگزار و تنها پس از گذشت 10 دقیقه به چهاردهم اوت ( 24 مرداد) موکول شد و صدور رای را نیز به آینده موکول کرد.

209 ـ 211-6
 

پربیننده ترین خبرها