اجلاس گروه 20 در چین آغاز شد

اجلاس گروه 20 در چین آغاز شد
يکشنبه 14 شهريور 1395 - 13:33

العالم - اجلاس سران کشورهای عضو گروه بیست، در شهر هانگژوی چین آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اجلاس سران کشورهای عضو گروه 20 بعد از ظهر امروز(یکشنبه) با سخنرانی شی جین پینگ رئیس جمهوری چین کار خود را در شهر هانگژو آغاز کرد.

گروه 20 (به انگلیسی: G-20) یا گروه بیست، اقتصاد بزرگ گروهی متشکل از وزرای اقتصاد (دارائی) و مسئولان بانک‌های مرکزی بیست اقتصاد مطرح دنیاست.

این گروه متشکل از قدرتمندترین کشورهای جهان است که در مجموع 85 درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارند.

پکن مصمم است روند این اجلاس بدون هیچ مشکلی پیش برود.

مسئولان شهری در همین راستا کارخانه ها را تعطیل کرده‌اند و به شهروندان محلی 7 روز مرخصی برای سفر و تخفیف تورهای گردشگری مناطق دیگر چین را ارائه داده‌اند تا هانگژو از آلودگی و شلوغی به دور باشد. در همین حال هزاران نفر از مهاجران، به دلیل تعطیلی کار آن ها و مشکلات ایجاد شده بخاطر برگزاری اجلاس گروه 20، از شهر خارج شده اند.

اجلاس گروه 20 برای نخستین بار در چین برگزار می‌شود. هدف اصلی تشکیل گروه 20 ایجاد ارتباط میان کشورهای قدرتمند جهان در زمینه اقتصادی و پیشگیری از وقوع بحران های مشابه با بحران اقتصادی سال 2008 است.

کارشناسان غربی عقیده دارند، در حالی که اعضای گروه 20، رقم حداقل 2 درصدی را برای رشد تولید ناخالص داخلی مشخص کردند، بسیاری از کشورهای عضو تاکنون در سطح بسیار پایین تری قرار گرفته اند. این رقم برای منطقه یورو برابر با 1.6 درصد و برای ژاپن برابر با 0.3 درصد است.

از سوی دیگر، چین، کشور میزبان این دوره از اجلاس گروه 20، در سال 2015 رشد اقتصادی برابر با 6.9 درصد داشته است. رقمی که نسبت به سال گذشته کاهش یافته بود.

بسیاری از سیاست های گروه 20 در سال های اخیر، تاثیرات منفی بر کشورهای عضو گذاشته است. تعدادی از کشورهای این گروه در میان مسئولان اصلی رشد اقتصادی ضعیف در سطح جهان هستند.

با توجه به سابقه اجلاس های برگزار شده گروه 20، می توان انتظار داشت امسال نیز تغییرات چندان قابل توجهی در کشورهای عضو آن رخ ندهد و طرح های ارائه شده در این اجلاس به مرحله اجرایی نرسد.

9

پربیننده ترین خبرها