موضع شورای همکاری در قبال مصوبه ضد سعودی نمایندگان آمریکا

موضع شورای همکاری در قبال مصوبه ضد سعودی نمایندگان آمریکا
دوشنبه 22 شهريور 1395 - 16:42

العالم - شورای همکاری خلیج فارس در باره مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا که به خانواده های قربانیان اجازه شکایت علیه عربستان سعودی می دهد، شدیدا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عبداللطیف الزیانی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس امروز( دوشنبه) با صدور بیانیه ای مصوبه جدید مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر شکایت خانواده قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر از عربستان و دریافت غرامت از این کشور را محکوم کردند.

دراین بیانیه که سایت رای الیوم آن را منتشر کرد، الزیانی گفت: کشورهای عضو شورای همکاری این مصوبه را مغایر روح و اساس دوستی و مودت این شورا با آمریکا  دانسته و آن را برخلاف تلاش های بین المللی برای مبارزه با تروریسم ارزیابی می کنند.

قانون جدید مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر شکایت از عربستان سعودی در قضیه حملات ۱۱ سپتامبر باید به تائید رییس جمهوری این کشور برسد.

مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه در آستانه فرارسیدن حملات 11 سپتامبر سال 2001، طرحی که به خانواده‌های قربانیان این حادثه اجازه شکایت از عربستان می‌دهد را به تصویب رساند.

مجلس سنا چند ماه پیش طرح موازی این طرح را علی‌رغم مخالفت‌های عربستان سعودی به تصویب رسانده بود. 15 نفر از هواپیماربایان در حادثه 11 سپتامبر سال 2001، شهروندان عربستان بوده‌اند.

طرح مورد نظر، بعد از کسب هر دو مجلس آمریکا (سنا و نمایندگان) اکنون باید برای تبدیل شدن به قانون برای باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا فرستاده شود. اوباما قبلاً این طرح را به وتو، مطابق اختیارات قانونی‌اش تهدید کرده است. 

9

پربیننده ترین خبرها