تحول نبرد در سوریه با قوی ترین سامانه دفاع هوایی

تحول نبرد در سوریه با قوی ترین سامانه دفاع هوایی
پنج‌شنبه 15 مهر 1395 - 12:34

با استقرار قوی ترین سامانه های پدافند هوایی روسیه در سوریه، شرایط نبرد در آن کشور نسبت به گذشته تغییرات محسوسی داشته است.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، روسیه به داشتن صنایع موشک های پدافند هوایی شهرت دارد و سالیان متمادی در صدد در امان نگه داشتن آسمان خود در برابر دشمنان است.
روسها درماههای گذشته مدرن ترین سامانه دفاع هوایی در جهان یعنی اس 400 ، و درروزهای اخیر موشک های اس 300 را به سوریه فرستاده اند.
میان سامانه های دفاع هوایی روسیه "اس 300 - وی 4 و  اس 400 در بردارنده موشک های دوربرد تفاوت هایی وجود دارد. سامانه اس 300 پس از بهینه سازی به "اس 300 – V4 " تبدیل شد و توانست جنگنده ها را در فاصله 400 کیلومتری سرنگون کند.
موشک های اس 300 – وی 4 به سامانه پیشرفته تری تبدیل شدند که می توانند موشک های کروز و کلاهک های جنگی موشک های تاکتیکی بالستیک و همچنین حملات زمینی را مورد اصابت قرار داده و منهدم کنند.
علاوه بر آن موشک های اس 300 – وی 4 توانستند هدف های هوایی از جمله موشک های میان برد بالستیک را مورد اصابت قرار دهند. 
اما موشک های "اس 400 تریومف" می توانند هر گونه حمله هوایی از جمله هواپیماها و بالگردها و هواپیماهای هدایت شونده بدون خلبان و موشک های بالستیک تاکتیکی را مورد اصابت قرار دهند که سرعت آنها می تواند به 4800 متر در ثانیه برسد. 
رادار این موشک ها می تواند ضمن پوشش کامل سرزمین سوریه هر نوع پرنده ای را شناسایی کند و همچنین می تواند مناطق غربی عراق و رژیم صهیونیستی و اردن و شمال سینا در مصر و بخش وسیعی از ترکیه از جمله آنکارا و بخش شرقی دریای مدیترانه را مورد پوشش قرار دهد.

209-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها