هنرمند مشهور سوری: اتحادیه عرب باید برچیده شود

هنرمند مشهور سوری: اتحادیه عرب باید برچیده شود
شنبه 17 مهر 1395 - 15:00

هنرپیشه مشهور سوری با حمله به گروه موسوم به معارضان سوری، خواستار برچیده شدن اتحادیه عرب و جایگزین کردن اتحادیه هنرمندان عرب به جای آن شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، درید لحام در گفتگو با روزنامه الوطن مصر با حمله به گروه موسوم به معارضان سوری گفت: "اکثر نظرات (آنها) روی لزوم کناره گیری بشار اسد رئیس جمهور سوریه متمرکز هستند؛ به گونه ای که انگار بحران در شخص وی خلاصه می شود در حالی که چنین رویکردی درست نیست.

این هنرپیشه مشهور سوری افزود: خواهان برچیده شدن اتحادیه عرب و جایگزین کردن اتحادیه هنرمندان عرب به جای آن هستم، زیرا ما هنرمندان قادر هستیم که فضای تفاهم و دوستی را بین کشورها و ملت های عربی ایجاد کنیم.

وی با انتقاد از کمک کشورهای عرب به آمریکا برای حمله به عراق در سال 2003 میلادی و اشغال این کشور گفت: این اتحادیه عرب بود که آمریکا را برای اشغال عراق تشویق کرد.

نقش مرسی در تفرقه افکنی و آشوب در سوریه

لحام هنرپیشه مشهور سوری به محمد مرسی رئیس جمهور پیشین و برکنار شده مصر نیز حمله کرد و گفت: انتقادهای (وی) متوجه عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور کنونی مصر نبوده بلکه متوجه محمد مرسی بوده است زیرا وی در دوره خود نقشی منفی بویژه با مشارکت در اجلاس موسوم به نیروهای اسلامی یاری کننده به سوریه در استادیوم قاهره ایفا کرد. مرسی در آن زمان با خودروی حامل پرچم های مصر و پرچم های به اصطلاح "انقلابیون سوری" وارد استادیوم شد.

وی افزود: مرسی در ایجاد تفرقه بین اقشار مختلف ملت سوریه سهیم بود... لذا تنها صفتی که می توانم برای مرسی پیدا کنم، "نادان" است.

6 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها