جنایت آل سعود علیه مجروحان یمنی +ویدیو

پنج‌شنبه 22 مهر 1395 - 22:01

صنعا(العالم) – منابع پزشکی یمن گفتند که بیشتر از 300 مجروح جنایت مراسم ختم در صنعا وضع وخیمی داشته و برای درمان باید به خارج منتقل شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت بهداشت و سازمان های مدافع حقوق بشر رفع محاصره فرودگاه صنعا، به منظور انتقال زخمی ها و ورود دارو و تجهیزات پزشکی لازم را خواستار شدند.
عربستان سعودی پس از کشتار بیش از صد نفر در صنعا، اکنون در حال تکمیل جنایت خود با جلوگیری سفر مجروحان به خارج جهت درمان است.
بیمارستان های یمن به دلیل محاصره این کشور، با کمبود دارو و تجهیزات پزشکی مواجهند .
حدود 600 نفر در جنایت صنعا زخمی شدند که وضع 300 نفر آنان وخیم است.
پزشکان می گویند امکانات لازم برای نجات جان آنان وجود ندارد.
عباس الامامی از پزشکان بیمارستان الجمهوری صنعا به خبرنگار العالم گفت که بیشتر از 300 نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند که برای درمان باید به خارج منتقل شوند، لذا از سازمان ملل متحد می خواهیم مسیری هوایی برای سفر این اشخاص فراهم سازد.
ابو بکر المخلافی که دچار شکستگی و سوختگی شده گفت که هنوز نمی داند چگونه پدر و برادرش به شهادت رسیدند و این موضوع تاثیری منفی بر روحیه خانواده گذاشته است.  
خبرنگار العالم از صنعا گزارش داد، تا این لحظه هیچیک از کشورهای ائتلاف به این درخواستها برای نجات جان مجروحان پاسخ نداده اند، اقدامی که بسیاری از حقوقدانان آن را نوعی قتل عام و نقض قوانین بشری می دانند.  
206
 

پربیننده ترین خبرها