تروریست های درعا به جان هم افتادند

تروریست های درعا به جان هم افتادند
شنبه 8 آبان 1395 - 12:56

یک منبع آگاه در حومه شهر درعا از درگیری و اختلاف شدید میان اعضای گروه تروریستی "جیش خالد" و بازداشت گسترده سرکرده های مهم این گروه به دنبال ترور فرمانده آن در روزهای گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "شام تایمز"، یک منبع آگاه در "حوض الیرموک"، در حومه شهر درعا (شهر درعا مرکز استان درعا در سوریه است) گفت: به دنبال ترور سرکرده اصلی گروه موسوم به "جیش خالد"، تعدادی از سرکرده های مهم این گروه که متهم به بیعت با گروه تروریستی داعش هستند (طی درگیری های درون گروهی) بازداشت شدند.
این منبع آگاه خاطرنشان کرد که از جمله افرادی که بازداشت شده اند، "ابو عبیده قحطان"، سرکرده سابق این گروه و "نضال البریدی"، برادر "ابو علی البریدی"، بنیانگذار گروه موسوم به "لواء الیرموک" است که ترور شده است.
به گفته این منبع آگاه، برخی عناصر گروه "جیش خالد"، تأکید کرده اند که این دو نفر، در ترور فرمانده این گروه دست داشته اند.
ابو هاشم الادلبی، سرکرده اصلی "جیش خالد" روز سه شنبه 4 آبان (18 اکتبر) به دنبال انفجار نارنجکی که به سمت خودروی وی پرتاب شده بود، در مسیر "عابدین" – "جمله" در منطقه "حوض الیرموک" کشته شد.
پس از دستگیر شدن عناصر یادشده، برخی افراد "جیش خالد" اقدام به پخش شیرینی کردند.
این منبع آگاه خاطرنشان کرد که اوضاع در حوض الیرموک متشنج است کما این که هیچ گونه اطلاعی درباره اوضاع جاری به خصوص در شهرک "جمله"، که اغلب بازداشت شدگان از آنجا هستند، در دست نیست.
روزنامه وابسته به مخالفان پیش از این اطلاعات خاصی را درباره انتصاب الادلبی به عنوان سرکرده "جیش خالد" در بدو تشکیل این گروه، در ماه مه به جای ابو عبدالله المدنی، منتشر کرده بود. منابع آگاه گفتند ابو عبدالله المدنی، پیش از انتصاب سرکرده جدید به شهر رقه منتقل شده بود.
شایان ذکر است که سرکرده این گروه علاوه بر "ابو هاشم الادلبی"، اسامی دیگری هم دارد وی در درعا به "ناصر الدین الشامی" و "ابو عثمان الشامی" مشهور است.
گروه موسوم به "جیش خالد" از سه گروه به نام های "لواء الیرموک"، "حرکه المثنی" و "جماعه المجاهدین" تشکیل شده است. این گروه در حال نبرد و درگیری های پراکنده ای با گروه "ارتش آزاد" در حومه غربی درعاست.
 208 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها