دبیرکل حزب الله لبنان:

فتنه و آشوب در بقاع باعث نگرانی است

فتنه و آشوب در بقاع باعث نگرانی است
شنبه 8 آبان 1395 - 20:51

العالم - دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه برخی در بقاع فتنه و آشوب به‌پا می‌کنند، این موضوع را موجب نگرانی دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید حسن نصرالله عصر امروز(شنبه) در دیدار عمومی با گروههای فعال حزب الله در شهر بعلبک در منطقه بقاع در شرق لبنان با بیان اینکه رخدادهای بقاع در روزهای گذشته هراس‌انگیز بود و باعث نگرانی است، گفت دولت لبنان و اهالی بقاع در خصوص برقراری امنیت در این منطقه مسئول هستند.

وی افزود: برقراری امنیت مسئله‌ای ضروری و مهم است و همه باید مسئولیت خود را در این زمینه برعهده بگیرند.

دبیرکل حزب‌الله با اشاره به اینکه سراسر منطقه از جمله عراق، سوریه، لیبی و نیجریه ملتهب و اوضاع بحرانی است، گفت: ما توانستیم لبنان را از اتفاقاتی که در اطرافمان رخ می‌دهد مصون نگه داریم و اکنون باید امنیت و ثبات را در منطقه برقرار کنیم.

وی افزود: باید امنیت داخلی تثبیت شود تا مردم بتوانند به زندگی خود برسند و فرصت‌های شغلی ایجاد شود.

دبیرکل حزب الله یادآور شد که دولت و دستگاه های امنیتی و ارتش لبنان باید مسئولیت خود در مبارزه با مشکلات امنیتی و ایجاد و تقویت امنیت در سراسر لبنان از جمله در منطقه بعلبک و هرمل را برعهده بگیرند.

نصرالله در ادامه گفت : در این زمینه همۀ افراد مسئول هستند. ممکن است فردی کار خود را راحت کند و مسئولیت را بر دوش دولت بگذارد که این کار درستی نیست. مسئولیت بزرگی بر دوش اقشار و نخبگان و شخصیت‌هاست و نمی‌توان تنها دولت را مسئول دانست.

وی با بیان اینکه لبنان در آستانۀ ورود به مرحلۀ جدیدی از همکاری‌ها است، ابراز امیدواری کرد این مرحله، فرصتی برای حل‌وفصل بحران‌های لبنان باشد.

دبیرکل حزب الله لبنان  خاطرنشان کرد: با جنبش امل و نبیه بری، رئیس پارلمان و دبیرکل این جنبش، در تماس هستیم و دربارۀ مسائل اساسی و مهم توافق کردیم.

سید حسن نصرالله امروز در همایشی با گروه‎های فعال حزب‌الله در منطقۀ بعلبک دیدار کرد و پس از آن از طریق ویدئو کنفرانس سخنرانی کرد.

پربیننده ترین خبرها