تلاش دولتهای عربی برای ساکت کردن 140 فعال برجسته

تلاش دولتهای عربی برای ساکت کردن 140 فعال برجسته
چهارشنبه 12 آبان 1395 - 13:37

العالم- دیده بان حقوق بشر همزمان با آغاز به کار وبسایتش، مشخصات 140 فعال برجسته در شش کشور عربی حوزه خلیج فارس را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز دیده بان حقوق بشر در نیویورک در وبسایت تعاملی خود مشخصات 140 فعال الکترونیکی و نماد مبارزه در برابر تلاش دولتهای عربی حوزه خلیج فارس برای ساکت کردن آنها، منتشر کرد.

بسیاری از این فعالان به علت تلاش برای دستیابی به حقوق خود برای آزادی بیان در بازداشت به سر می برند.

"140 نماد الکترونیکی" بیشترین تعدادی است که تویتر اجازه داده دیدگاههای خود را مطرح کنند.
فعالان مذکور به خاطر اعلام نظرشان بر روی اینترنت طی شش سال گذشته بازداشت، محاکمه، جریمه نقدی و زندانی شده اند. از این افراد می توان به نبیل رجب و زینب الخواجه از بحرین، سمر بدوی، ولید ابوالخیر و محمد فهد قحطانی از عربستان و احمد منصور و محمد رکن از امارات متحده عربی اشاره کرد.

به نوشته روزنامه لبنانی السفیر، دیده بان حقوق بشر دیروز وبسایتی را که مشخصات 140 فعال برجسته این کشورها را در برگرفته ، منتشر کرد و در آن از سیاست سرکوبگرانه حکومت های عربی حاشیه خلیج فارس علیه فعالان اینترنتی در سالهای اخیر انتقاد کرد. در این وبسایت تعاملی مشخصات 140 فعال اجتماعی، سیاسی و مخالفان برجسته از کشورهای امارات، بحرین، عربستان، کویت، عمان و قطر دیده می شود.

'سارا لی ویتسون' مدیر بخش خاورمیانه دیده بان حقوق بشر گفت: کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس حمله ای سازمان یافته را علیه آزادی بیان آغاز کرده اند تا اثر دگرگون کننده رسانه های اجتماعی و فناوری اینترنت را خنثی کنند.
وی افزود: دولت های این کشورها، به جای سرکوب منتقدان صلح جوی خود بر روی اینترنت، باید تعامل در جامعه را گسترش داده و به اجرای اصلاحات لازمی که بسیاری از این فعالان سالها خواستار آن هستند، بپردازند.
صدها مخالف از فعالان سیاسی گرفته تا روزنامه نگاران و حقوقدانان در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس پس از محاکمه های ناعادلانه زندانی شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها