ملک سلمان و ترامپ در نخستین تماس تلفنی چه گفتند؟

ملک سلمان و ترامپ در نخستین تماس تلفنی چه گفتند؟
پنج‌شنبه 20 آبان 1395 - 23:02

العالم ـ پادشاه عربستان در یک تماس تلفنی با دونالد ترامپ پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به وی تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ملک سلمان بن عبدالعزیز در تماس تلفنی با ترامپ تاکید کرد که عربستان به تحکیم روابط تاریخی و راهبردی با آمریکا و همکاری برای تحقق صلح و ثبات در خاورمیانه و جهان چشم دوخته است.

براساس گزارش خبرگزاری عربستان، ملک سلمان ابراز امیدواری کرد که ملتِ دوست آمریکا در سایه رهبری ترامپ شاهد پیشرفت و شکوفایی باشد.

دونالد ترامپ نیز از تماس تلفنی ملک سلمان برای تبریک و تهنیت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری و نیز احساسات وی در قبال امریکا و ملت آن ابراز تشکر و قدردانی کرد.

ترامپ همچنین بر توسعه روابط دوجانبه میان دو کشورِ دوست تاکید کرد.

ملک سلمان نخستین رهبر عرب محسوب می شود که پس از پیروزی ترامپ در انتخابات با وی تماس تلفنی برقرار کرد.

سلمان پیش از این با ارسال پیام به ترامپ پیروزی در انتخابات را به وی تبریک گفت و برای رییس جمهوری منتخب، در انجام وظایفش به گونه ای که امنیت و ثبات در خاورمیانه و تمام جهان را محقق کند، آرزوی موفقیت کرد.

دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه پس از کسب 276 رای الکترال در مقابل 218 رای برای هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات، پیروزِ انتخابات ریاست جمهوری شناخته شد.

عربستان سعودی اخیرا از قانون "عدالت علیه حامیان تروریسم" یا آنچه که معروف به قانون "جاستا" است، به شدت انتقاد کرد و درباره پیامدهای وخیم این قانون و تاثیر آن بر روابط عربستان با واشنگتن هشدار داد.

کنگره آمریکا وتوی باراک  اوباما بر پیش نویس قانون مزبور را ابطال کرد؛ بنا به این قانون خانواده های قربانیان حادثه 11 سپتامبر می توانند کشورهایِ متبوعِ عاملان این حادثه را دادخواهی کنند.

عربستان سعودی مسئولیت مشارکت شماری از شهروندانش در حملات 11 سپتامبر را به عهده نمی گیرد و پیش از این تهدید کرده بود در صورت تصویب این قانون، ذخایر مالی و سرمایه گذاری های ملیاردی خود را از این کشور خارج خواهد کرد.

210-9

پربیننده ترین خبرها