ساندی تایمز:

عراقی‌ها برای انتقام گرفتن از داعش صف کشیده‌اند

عراقی‌ها برای انتقام گرفتن از داعش صف کشیده‌اند
يکشنبه 30 آبان 1395 - 11:19

مردم عراق به عملیات آزادسازی موصل از سیطرۀ داعش بسنده نکرده اند و به صورت انفرادی درپی انتقام گرفتن از داعشی ها برآمده اند.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، روزنامه انگلیسی ساندی تایمز روز یکشنبه در مقاله ای با عنوان "عراقی ها برای انتقام گرفتن از جنایتکاران داعش صف کشیده اند" به آخرین تحولات عملیات آزادسازی موصل پرداخت.
لوئیز کالاهان نویسندۀ این مقاله که برای تهیه گزارش به منطقه القیاره در جنوب موصل رفته است، نوشت:  نیروهای عراقی در مناطقی که بازپس گرفته اند ، به دنبال یافتن کسانی هستند که نام آنها در لیست 38 هزار فرد متهم به همکاری با داعش گنجانده شده است.
ساندی تایمز نوشت: مسئولان اطلاعاتی، برآورد می کنند که هزاران نفر از نیروهای مسلح داعش بازداشت شده اند، و در اماکنی همچون خانه ها و مساجد پیش از محاکمۀ آنها نگهداری می شوند.
در این مقاله آمده است: در حالی که زندان ها از افرادِ مظنون به همکاری با داعش انباشته شده است، بسیاری از مردم شکایات متعددی علیه افرادی که آنها را حامیان و طرفداران داعش می خوانند ، به مسئولان مربوطه ارائه کرده اند. 
مسئولان اطلاعاتی، صحت و درستی همه این شکایات را تأیید نمی کنند و می گویند برخی از شاکیان برای تصفیه حساب شخصی خود با دیگران که ناشی از اختلافات قبلی یا اختلاف بر سر مِلک و املاک است، شکایت کرده اند.
ساندی تایمز اعلام کرد : گروهی از عراقی ها که به علت سخن چینی برخی افراد به دست داعش افتاده و رنج هائی کشیده اند ، هم اکنون درپی یافتن افراد سخن چین و انتقام گرفتن از آنها هستند.
برخی از مردم هم می گویند که اعتماد چندانی به نهادهای دولتی برای انتقام گرفتن از داعش ندارند، و می خواهند به دست خودشان از داعشی ها انتقام بگیرند.

214

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها