تلاش عراق برای رفع تحریم از ورزشگاه های خود

تلاش عراق برای رفع تحریم از ورزشگاه های خود
جمعه 5 آذر 1395 - 12:46

مقام های عراقی امیدوارند بتوانند مسئولان فیفا را برای اجازه برگزاری مسابقات فوتبال در ورزشگاههای کشورشان راضی کنند.

العالم - عراق

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم یک هیئت عراقی اواخر ماه جاری عازم مقر فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) خواهد شد. این هیئت امیدوار است بتواند مسئولین فیفا را متقاعد کرده و اجازه برگزاری مسابقات فوتبال در ورزشگاه های عراقی را بگیرد.
خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که این هیئت تلاش خواهد کرد با ارائه ضمانت هایی تحریمی را که از سال ها قبل بر ورزشگاه های این کشور اعمال شده است، تا حدی رفع کند.
این هیئت که در 29 نوامبر (9 آذرماه) عازم سوییس می شود متشکل از وزیر جوانان و ورزش عراق، رئیس فعلی فدراسیون فوتبال عراق و رئیس سابق آن به نام حسین سعید است. این هیئت به منظور رفع تحریم یادشده با "جانی اینفانتینو"، رییس فدراسیون بین المللی فوتبال در سوییس دیدار خواهد کرد.
دفتر اطلاع رسانی وزارت جوانان و ورزش عراق امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: "عبد الحسین عبطان، وزیر جوانان و ورزش عراق در تماس تلفنی به شیخ سلمان بن ابراهیم، رئیس فدراسیون فوتبال آسیا درباره رفع تحریم از ورزشگاه های عراق و سفر هیئت عراقی به سوییس با وی گفتگو کرد."
در این بیانیه آمده است: "عراق برای بررسی تمام مسائل مربوط به رفع تحریم و رسیدن به نتایج مثبت از طریق رفع تحریم به طور کامل یا جزئی به منظور دریافت مجوز برگزاری مسابقات جام باشگاه های عربی، آسیایی و بین المللی آماده است."
البته وزارت جوانان و ورزش هیچ اشاره ای به ماهیت ضمانت های یادشده نکرد اما امیدوار است که به این امکان هم دست یابد که باشگاه های این کشور به هنگام برگزاری مسابقات جام قهرمانی قاره ای و بین المللی، بتوانند ورزشگاه های عراق را انتخاب کنند.
گفتنی است ورزشگاه های عراق از سال 2003 به دلیل شرایط موجود در این کشور از میزبانی مسابقات بین المللی محروم شده اند.
فیفا اجازه برگزاری مسابقات فوتبال در ورزشگاه فرانسوا حریری در اربیل عراق را صادر کرده بود اما بعد به دنبال حوادثی که در جریان مسابقات بین عراق و اردن در تابستان 2011 در چارچوب دسته بندی جام جهانی 2014 رخ داد، دوباره تحریم برقرار شد.
تعدادی از دیدارهای تیم فوتبال عراق در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی در ایران برگزار شده است.

208-9

پربیننده ترین خبرها