تنش دیپلماتیک جدید در روابط ترکیه با آلمان

تنش دیپلماتیک جدید در روابط ترکیه با آلمان
جمعه 19 آذر 1395 - 14:54

مقامات ترکیه، گذرنامه دیپلمات های آلمان را جهت بررسی دقیق توقیف کردند.

العالم- ترکیه

این اقدام مقامات ترکیه پس از آن صورت گرفت که عایشه نور باغچه کاپیلی" معاون رئیس پارلمان ترکیه از حزب عدالت و توسعه (حزب حاکم) تاکید کرد که دوشنبه گذشته حدود یک ساعت در فرودگاه کلن- بن واقع در غرب آلمان به علت مشکلی در گذرنامه اش بازداشت شده است.
اردوغان پیشتر روز چهارشنبه اعلام کرد اگر درباره ماموران دخیل در این حادثه تحقیق نشود، ترکیه تلافی خواهد کرد.
پایگاه خبری "رای الیوم"  روز (پنجشنبه) گزارش کرد: گذرنامه اتباع آلمانی که قصد ورود به ترکیه یا ترک این کشور را از طریق فرودگاه آتاتورک در استانبول دارند بطور دقیق بررسی خواهد شد.
به گفته این منبع، چهار آلمانی به همین علت روز (پنجشنبه) نتوانستند سفر کنند.
در پی این رویداد، وزارت خارجه ترکیه، مارتن ایردمان سفیر آلمان در ترکیه را فراخواند واز وی خواستار ارائه توضیحاتی درمورد بازداشت کاپیلی شد.

روابط ترکیه و کشورهای اروپایی به ویژه آلمان از زمان کودتای نافرجام علیه اردوغان در اواسط جولای رو به تیرگی نهاده است.

خبرگزاری های آلمانی تأکید کردند، تنشی جدید بین آنکارا و برلین به وجود آمده تا جاییکه، ورود و خروج دیپلمات های آلمانی از ترکیه با مشکل مواجه شده است.

چهار دیپلمات آلمانی نتوانستند به پرواز خود برای خروج از ترکیه برسند. این اقدام همچنین منجر به تاخیر یک ساعته ورود شماری از دیپلمات های آلمانی به ترکیه شد.

روابط برلین-آنکارا بر سر یک رشته مسائل از جمله انتقاد آلمان از دستگیری های گسترده در ترکیه و برخورد این کشور با رسانه ها و اتهامات وارده توسط ترکیه در این خصوص که آلمان پناهگاه امنی برای «پ ک ک» است، تیره و تار شده است.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها