مرکز هماهنگی روسیه در سوریه اعلام کرد؛

بیش از 8 هزار غیرنظامی، شرق حلب را ترک کردند

بیش از 8 هزار غیرنظامی، شرق حلب را ترک کردند
جمعه 19 آذر 1395 - 15:01

مرکز هماهنگی روسیه (حمیمیم) در سوریه اعلام کرد: طی 24 ساعت اخیر، بیش از هشت هزار و 500 نفر، مناطق تحت کنترل عناصر مسلح در حلب را ترک کرده اند که حدود 2900 از آنها کودک هستند.

العالم- سوریه
    
مرکز حمیمیم، برای هماهنگی میان گروههای درگیر در بحران سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه، روز جمعه 9 دسامبر/ 19 آذر، گزارش کرد: تنها در 24 ساعت اخیر، حدود 8461 نفر از ساکنان شرق حلب از جمله 2934 کودک، به کمک مرکز صلح روسیه، مناطق تحت کنترل عناصر مسلح را ترک کرده اند.

این مرکز بر ارائه پشتیبانی و کمک به غیر نظامیان در حال فرار از مناطق تحت کنترل گروههای مسلح، تاکید کرد.

بر اساس بیانیه این مرکز 14 فرد مسلح از شرق حلب خارج شده و با تحویل سلاح های خود به ارتش سوریه، مورد عفو عمومی قرار گرفتند.
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، چندی پیش فرمان عفو عمومی را صادر کرد.

همچنین این مرکز افزود: مرکز بین المللی مین روبی نیروهای نظامی روسیه به عملیات بشردوستانه برای پاکسازی مناطق آزاد شده از کنترل گروههای مسلح در شرق حلب ادامه می دهند و همه بمب های کاشته شده در مناطق مسکونی را خنثی کرده است. این منطقه حدود شش هکتار وسعت دارد. تاسیسات پمپاژ آب و دو ایستگاه برق، دو مسجد و دو مدرسه نیز در این منطقه مین روبی شدند.

در همین حال، سرگئی لاوروف روز (پنجشنبه) اعلام کرد: ارتش سوریه، به علت خارج شدن غیرنظامیان و ورود کمک های بشردوستانه، عملیات نظامی در حلب شرقی را متوقف کردند.
لاوروف در حاشیه نشست وزرای خارجی کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا تصریح کرد: "امروز ارتش سوریه به خاطر اجرای بزرگترین عملیات خروج غیرنظامیانی که مایل به ترک منطقه هستند، عملیات نظامی در حلب شرقی را متوقف می کند".

به گفته منابع محلی، ارتش سوریه و متحدانش طی سه هفته اخیر، بیش از 80 درصد از محله های حلب شرقی را آزاد کرده اند.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها