تلاش مجدد روپرت مرداک برای خرید شبکه انگلیسی اسکای

تلاش مجدد روپرت مرداک برای خرید شبکه انگلیسی اسکای
شنبه 20 آذر 1395 - 13:06

غول رسانه‌ای آمریکا برای کنترل بر شبکه اسکای، پیشنهادی 14 میلیارد دلاری مطرح کرده است.

العالم - آمریکا

رویترز  گزارش داد، شرکت «فاکس قرن بیست و یک» متعلق به «روپرت مرداک» غول رسانه‌ای آمریکا و حامی مواضع صهیونیست‌ها و گروه‌های تندرو در آمریکا، برای تثبیت کنترل وی بر شبکه انگلیسی «اسکای» پیشنهادی 14 میلیارد دلاری مطرح کرده است.
در صورت عملی شدن این پیشنهاد، مرداک 61 درصد از سهام شبکه غیررایگان اسکای را در اختیار خواهد گرفت. مرداک 5 سال پیش نیز کوشید بخش بزرگی از سهام اسکای را خریداری کند؛ ولی علنی شدن رسوایی ضبط و رصد مکالمات مردم و سیاستمداران از سوی برخی از روزنامه‌های وابسته به وی در انگلیس، این طرح را با شکست روبرو کرد.
هم‌اکنون «جیمز مرداک،» فرزند مرداک 85 ساله، مدیر اجرایی «فاکس» و رئیس هیئت مدیره «اسکای» است. قرار است مرداک برای تثبیت کنترل خود بر اسکای، در ازای هر سهم از این شبکه تلویزیونی و رسانه‌های وابسته به آن 10.75 پوند بپردازد. این پیشنهاد با موافقت ابتدایی مدیران مستقل اسکای نیز مواجه شده است.
شبکه اسکای در 22 میلیون خانه در بریتانیا، ایرلند، اتریش، آلمان و ایتالیا بیننده دارد. هم‌اکنون تنها 39 درصد از سهام اسکای در اختیار فاکس است.
به باور تحلیلگران، در پی کاهش 40 درصدی ارزش پوند در برابر سایر ارزهای معتبر پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) و کاهش ارزش سهام شبکه اسکای، دولت انگلیس از هر پیشنهادی که به سرمایه‌گذاری در این کشور منجر شود، استقبال می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها