پوتین و ترامپ، در صدر افراد قدرتمند جهان از نگاه فوربز

پوتین و ترامپ، در صدر افراد قدرتمند جهان از نگاه فوربز
پنج‌شنبه 25 آذر 1395 - 11:29

نشریه فوربز، لیست قدرتمندترین افراد سال 2016 جهان را منتشر کرد.

العالم - آمریکا

بر اساس گزارش «نیویورک دیلی نیوز»؛ نشریه «فوربز» فهرست قدرتمند‌ترین افراد جهان در سال 2016 را منتشر کرد. در این فهرست، ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – و دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا – به ترتیب در رده‌های اول و دوم قرار دارند.
پوتین برای چهارمین سال متوالی این عنوان را از آن خود می‌کند. این در حالی است که مقامات آمریکا وی را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور و حضور نظامی در روسیه متهم می‌کنند.
جالب اینجاست که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا که در سال‌های اخیر همواره در یکی از 5 رده نخست این فهرست قرار داشت، امسال به رده چهل و هشتم سقوط کرده است. «هاروهیکو کورودا،» رئیس بانک مرکزی ژاپن و «خالد الفالح،» وزیر انرژی عربستان اوباما را در فهرست امسال احاطه کرده اند.
دونالد ترامپ، آنگلا مرکل – صدر اعظم آلمان، شی جین پین – رئیس جمهور چین، و پاپ فرانسیس – رهبر کاتولیک‌های جهان – نیز رتبه‌های دوم تا پنجم فهرست مجله فوربز را از آن خود کرده اند. ترامپ سال گذشته نخستین بار در این فهرست ظاهر شد و رتبه هفتاد و دوم را به دست آورد.
این فهرست، هر سال و بر مبنای عواملی چون تأثیر بر مردم، پول و بهره‌برداری از نفوذ تنظیم می‌شود. در فهرست امسال، تنها 6 زن حضور دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها