مرکل به آخر خط رسید

مرکل به آخر خط رسید
چهارشنبه 1 دی 1395 - 14:36

حمله تروریستی اخیر در برلین، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و حزب او را در وضعیت سیاسی بدی قرار داده است.

العالم - اروپا

روزنامه دیلی تلگراف، چاپ لندن روز چهارشنبه در مطلبی به قلم "پیتر فاستر" نوشت: پس از وقوع حمله برلین، مرکل در مقام صدر اعظم آلمان "وقت اضافه" را سپری می کند؛ و مخالفان راستگرای وی به خصوص حزب محافظه کار "آلترناتیو" آلمان وی را مسئول وقوع این حوادث می دانند.
وی خاطرنشان می کند که به عقیده "فراوکه پتری"، رهبر این حزب محافظه کار، علت وقوع حادثه اخیر برلین، ناتوانی مرکل از مقابله با اشتباهاتی است که حاصل سیاست های شکست خورده وی در خصوص پذیرش مهاجران است.
فاستر می نویسد مرکل در سال 2015 با اعلام سیاست درهای باز، بیش از یک میلیون مهاجر را به آلمان راه داد؛ این امر فشار زیادی را به جامعه آلمان وارد کرد و باعث شد پس از وقوع موارد متعددی از مزاحمت های جنسی در طول مراسم سال نوی میلادی در شهر کلن، ضریب آماده باش امنیتی در آلمان بالا برود.
فاستر تصریح می کند که حزب آلترناتیو آلمان به سرعت در حال رشد و جذب هوادار است. این در حالی است که این حزب هر از گاهی به دلایل مختلف دچار چالش می شود؛ آخرین چالشی که پیش روی این حزب قرار گرفت، استعفای یکی از نمایندگان وابسته به این حزب در پارلمان بود؛ این نماینده طی پیامی به رهبران حزب هشدار داده بود که سیاست های حزب رنگ و لعاب نازیسم گرفته است.
نویسنده در این مقاله با استناد به اظهارات و نقل قول تعدادی از کارشناسان و تحلیل گران مسائل سیاسی آلمان می نویسد البته چنانچه مرکل بخواهد حضور خود را در سمت صدر اعظم برای یک دوره دیگر هم تمدید کند، این حزب نمی تواند مشکل عمده ای برای وی ایجاد کند؛ اما اگر بتواند مردم را متقاعد کند که مشکلات امنیتی کشور ناشی از سیاست های مرکل در قبال پناهجویان است، شرایط به گونه دیگر خواهد شد.
فاستر به نقل از "پتری" رهبر حزب آلترناتیو آلمان می نویسد شخصیت های رده دوم و برخی از رهبران حزب اتحاد دموکرات مسیحی آلمان که رئیس آن مرکل است، متقاعد شده اند که دوره مرکل سرآمده است اما مشکل این است که آنها جایگزینی برای وی ندارند.
208

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها