گزارش دیده بان حقوق بشر درباره قتل عمد فلسطینی ها

گزارش دیده بان حقوق بشر درباره قتل عمد فلسطینی ها
چهارشنبه 15 دی 1395 - 15:00

سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که تحلیل اظهارات برخی مقامات صهیونیستی نشان می دهد که آنها نظامیان خود را به قتل فلسطینی ها تشویق می کنند، حتی اگر واقعا تهدیدی برای آنها نباشند.

العالم - فلسطین

مرکز اطلاع رسانی فلسطین اعلام کرد، سازمان دیده بان حقوق بشر که مقر آن در امریکاست در گزارش روز سه شنبه خود اظهارات برخی مقامات رژیم صهیونیستی را در این خصوص ثبت کرده است.
"ساری بشی" مدیر دفتر دیده بان حقوق بشر در فلسطین اشغالی در گزارشی گفت: "موضوع بحث، درباره شماری از سربازان نافرمان اسرائیلی نیست، بلکه مقامات عالی رتبه ای است که به طور علنی به نیروهای امنیتی خود فرمان قتل فلسطینی ها را صادر می کنند."
وی افزود: "اسرائیل باید دستور صریح مبنی بر عدم اعمال زور جز طبق قوانین بین المللی صادر کند."
سازمان دیده بان حقوق بشر تصریح کرده است که از اکتبر 2015 اظهارات سیاست مداران رژیم اسرائیل از جمله وزیر پلیس و وزیر جنگ را ثبت کرده است که به نیروهای پلیس و سربازان این رژیم دستور تیراندازی مستقیم به جوانان فلسطینی را صادر کرده اند.
مدیر دفتر دیده بان حقوق بشر در فلسطین اشغالی تصریح کرده است که این سازمان از اکتبر 2015 به بعد، بیش از 150 مورد تیراندازی مستقیم نیروهای اسرائیلی به سمت جوانان و کودکان فلسطینی را فقط به این دلیل که مشکوک به حمله با چاقو بوده اند، رصد کرده است.
سازمان دیده بان حقوق بشر در فلسطین اشغالی اذعان کرده است که مقامات رژیم صهیونیستی به خصوص مقامات عالی رتبه این رژیم افراد خود را به نقض قوانین بین المللی مربوط به حدود اعمال قدرت و توسل به زور تشویق می کنند. مضافا بر این که اصول و قواعد درگیری خاصی را بر سربازان و پلیس تحمیل کرده اند.
208

پربیننده ترین خبرها