اعتراف مهم النصره: در وادی بردی هستیم و آب دمشق را قطع کرده‌ایم

اعتراف مهم النصره: در وادی بردی هستیم و آب دمشق را قطع کرده‌ایم
چهارشنبه 15 دی 1395 - 17:00

سرکرده جبهه النصره در وادی بردی در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد که که عناصر این گروه در این منطقه حضور دارند و آب دمشق را نیز قطع کرده‌اند.

العالم - سوریه

«ابوهاشم التلی» معروف به «القلمونی» سرکرده جبهه النصره در وادی بردی در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد که گروههای وابسته به النصره از 4 روز پیش در این منطقه باقی مانده‌اند.

وبگاه خبری «رأی الیوم» گزارش داد که التلی از عناصر تحت امر خود خوست که در محورهای درگیری در وادی بردی ایستادگی کنند. وی همچنین اعلام کرد که این گروه تروریستی مسئول قطع آب دمشق است.

گروه های تروریستی با صدور بیانیه ای مدعی شده بود که جبهه النصره در منطقه وادی بردی حضور ندارد تا بدین ترتیب حملات ارتش سوریه به عناصر مسلح در این منطقه را نقض آتش بس از سوی نیروهای سوری جلوه دهند.

درباره قطع آب دمشق باید گفت که این مسئله همچنان ادامه دارد و گروه های مختص مصالحه با عناصر مسلح در تلاشند که به توافقی در وادی بردی دست یابند؛ مسئله‌ای که گروه های تروریستی از انجام آن سر باز می‌زنند.

روزنامه «الوطن» سوریه گزارش داد که در برهه کنونی شایعاتی درباره به دست گیری کنترل «نبع الفیجه» واقع در غرب دمشق شنیده می‌شود. برخی از منابع میدانی در واکنش به این مسئله اعلام کردند که چنین اخباری بر روی ملت سوریه تأثیر منفی خواهد داشت و آن را دچار ناامیدی خواهد کرد.

همزمان با اقدامات، گروههای مصالحه محلی، اقدامات نظامی نیز در این منطقه ادامه دارد. برخی از منابع میدانی اعلام کردند که ارتش هنوز وارد روستای عین الفیجه نشده که چشمه آبی که دمشق را تغذیه میکند در آن قرار دارد.

نیروهای سوری چند روز پیش به این منطقه نزدیک شده بودند ولی عواملی جوی و ترس فرماندهان از گرفتار شدن نیروهای زمینی در کمینهای تروریستها، سبب شد که از این منطقه عقب نشینی کنند.

 

منبع: فارس

پربیننده ترین خبرها