گزارش نادرست درباره کشتار مسلمانان درمیانمار

گزارش نادرست درباره کشتار مسلمانان درمیانمار
پنج‌شنبه 16 دی 1395 - 12:30

سازمان بین المللی دیده بان حقوق بشر گزارشی را که کمیتۀ حقیقت یاب میانمار درباره ناآرامی های استان اراکان (راخین) منتشر کرد، " ناقص ، نادرست و جعلی" توصیف کرد.

العالم - آسیا

کمیتۀ حقیقت یاب به ریاست کوفی عنان دبیر کل سابق سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه گزارش اولیۀ خود را منتشر کرد ولی در این گزارش مدعی شده است که هیچ تجاوز جنسی، کشتار جمعی و تبعیض دینی و نژادی در استان اراکان در غرب میانمار مشاهده نشده است.
عنان در گزارش خود می افزاید: ادعای تجاوز جنسی، بازداشت غیرقانونی، شکنجه و آتش زدن مناطق سکونت اقلیت مسلمان روهینگیا مستند به هیچ دلیل و مدرکی نیست تا بتوان این قضیه و ادعا را پیگیری قضائی کرد.
کمیته اعلام کرد: مصاحبه با روستائیان و زنان مسلمان نشان داد که تعداد مسلمانانی که به مساجد می روند، نَه تنها کاهش نیافته بلکه در مناطقی همچون "مائونگ داو" افزایش یافته است. 
فیل رابرتسون معاون آسیائی مدیر دیده بان حقوق بشر در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: گزارش کمیتۀ حقیقت یاب که نقض حقوق مسلمانان استان اراکان را تکذیب کرده است ، " غیرمنتظره ، ناقص و ازپیش طراحی شده " است.
رابرتسون گفت: جامعۀ جهانی پیوسته خواستار توقف خشونت ها در حق اقلیت مسلمان روهینگیا است و کمیتۀ حقیقت یاب برای ساکت کردن جامعۀ جهانی گزارش سراسر سیاسی و جعلی خود را منتشر کرد.
ارتش میانمار در تازه ترین جنایت خود روز 8 اکتبر 2016 عملیاتی نظامی را دراستان اراکان برای سرکوب مسلمانان اجراء کرد و تعدادی از آنان را بازداشت کرد و ده ها مسلمان را به خاک و خون کشید. 
از زمانی که ارتش میانمار عملیات نظامی خود را در استان اراکان برای سرکوب مسلمانان آغاز کرده است ، تاکنون 400 مسلمان کشته شده اند ولی دولت تعداد کشته ها را 86 نفر اعلام می کند.
طبق آمار سازمان عفو بین الملل ؛ حدود 21 هزار نفر از مسلمانان میانمار از ترس کشته شدن به کشور بنگلادش پناهنده شده اند.
هفته گذشته بیش از 12 برندۀ جایزۀ صلح نوبل از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستند که به جنایت های دولت میانمار در حق مسلمانان این کشور پایان دهد.
دولت میانمار مسلمانان این کشور را مهاجرانی غیرقانونی می داند که از بنگلادش آمده اند و این در حالیست که سازمان ملل آنها را "ستمدیده ترین اقلیت دینی جهان" توصیف کرده است.
خشونت علیه مسلمانان روهینگیا از ژوئن 2012 آغاز شد و تاکنون ده ها هزار نفر از آنان برای حفظ جان خود به کشورهای همسایه پناه برده اند.
حدود یک میلیون نفر از مسلمانان روهینگیا از سال 1982 که قانون محرومیت مسلمانان از حقوق شهروندی تصویب شد ، در اردوگاه های آوارگان استان اراکان به سر می برند. 

منطقه مائونگ داو در استان راخین

 214-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها